Tuesday, November 11, 2008

@XXX

hidup aku dan kawan2 ofis sungguh bosan.
kenape?
byk bende prohibited.
itu tak bleh .
ini tak bleh.

dah la takmo bagi org projek.
pastu nak assume org datang keje rajin2.
pastu nak suruh orang tercongok depan pc.
tapi, tak tau nak buat ape.
kalo aku sambung master dh nak abis dh ni.
abis korang nak suruh ktorg datang watpe?
datang saje2 ek nak touch mende alah fingerprint device tu.
pastu ambik duit singgit pegi pantry bli air tin.
canggih la tu kunun.caaaaaaaaaaaanggihhhhhhhhhh?
kalo terlebih canggih, ade yg berdesup book tiket wayang.
bagus tak?


sudah bape kali cakap manis2 kate ade projek.
siap nak kene cepat2 attend training utk blaja tools.
katenye projek dh menunggu.
siap bgtau tu kat mane.
last2 nak bg case study lagi.
ada yang lebih sedih.
sudah dikhabar nak ke negara YYY, negara ZZZ,mcm2 negara.
akhirnya berada di cubicle yang bosan.
harapaaaaaaaaaaaaan.....
kali ni dah takmo tertipu.
kami sudah matang dan banyak pengalaman menjadi mangse.
kami tidak lagi lurus seperti dulu.
kami nak jadik pemberontak.
boleh?

mahmud pun dah mule tgk muvi kan kan kaaaaaaaaaaaan?
cite ape ye en mahmud?
tak nak share?
kalo dh share jgn lupe bgtau we ols ye.




rase nak jadik clerk, pegi main2 mesin fotostat.
rase nak jadik receptionist, pegi main2 ip phone.
sape2 nk rase jadik guard, pegi lepak kat sofa kat luar.
rase nak jadik en mahmud, cepat2 jadi busy body.
nak rase jadik ape lagi?
nak rase jadik ijau lak ek pasni?
dah dekat dahhhhhhhh..dah dekat daaaaaaaaaaaaaah.
kadang2 nak rase jadik org bergune, bukak balik notes.
main2 ngan tools.
abis sampai bile nak main2 dgn sesuatu yg tak realiti?
bile kami nak bermain2 dengan projek yg sungguh realiti?
bila?bila?


ade ati nak beli kmpeni lain.
dah beli dh pun.
pekeje sndiri pun ramai lagi duk melangut memanaskan bontot atas kerusi.
ngade2 ye nak manage pekerja orang pulak.
pergila manage diri sendiri dulu.
betulkan ape yg patut pada organisasi sendiri.



mengapakah kamu menghire beribu2 orang utk diberi gaji buta?
aku mmg tau sebabnye.
nak kami bagitau ke kat masyarakat dan kerajaan?
heheeeeeeeeeee.
boleh je.kami ni warganegara tau..jangan lupe....
bukan mcm sesetengah tu yg dtg dgn work permit.
walaupun berpangkat tinggi,bergaji besar..
tapi jgn lupe ye..
anda berada di negara kami....
ups..terlaser pulak.
aku saje cari pasal.



uuh aku keje sbg eksekutif.
di firma yang perasan bagus.
bagus ke?
maklumla dorg suke puji diri sendiri.
gaji pun ok la boleh tahan.
tapi lagi bagus kalo ktorg jadik virtual je kan.
tak payah dtg ofis.
duk rumah lagi bagus.lagipun takde bezenya.
tapi aku rase tak ubah mcm diri aku mase training dulu.
kat salah 1 syarikat kesayangan kerajaan, yang membekalkan tenaga elektrik.
kat sane same jugak.aku duk melangut.
tu takpe sbb aku trainee je.
skrg kami adelah eksekutif ya...
sila la jaga kebajikan kami wahai XXX.
bukan kami tidak bersyukur.
tapi kami sudah bosan dengan sandiwara kamu..
sekian saja luahan hati seorang pekerja yg hampir menjadi loser.
tamatlah riwayat entry ini membawa bersama harapan seorang pekerja swasta yang masih belum pasti.


last but not least, aku sayang syarikat XXX.

11 comments:

  1. huhuhu...aku igt nape aa page ko xload2..rupanye2 ko hidden kat tulisannyee..

    huhuhu...huhuhu...aku pon bekerja di syarikat XXX...

    ReplyDelete
  2. ako pong tak terkecuali! *sigh*

    ReplyDelete
  3. ui laju korang komen yek.baru je aku post.ntah, x smpai ati lak aku nak tulis terang.aku putihkan sajork laaaa tulisannye.sape nak bace, highlight la sndiri.aku dh lemah ni.uuuuuuuuu.

    ReplyDelete
  4. nak masuk syarikat XXXlaa, leh update blog hari2 hehe

    pu~~

    eh mouse sy xleh select all laa cane ni cane ni nak bace entry ko ;p

    ReplyDelete
  5. dd dudu,
    ko control+A la beb.apaaaaaaa daaaa.
    ko nak keje sini, kene bergantung pada nasib.nasib ko bagus, ko terbang gi new zealand.
    nasib ko malang, ko kene gi india.
    nasib ko so-so, ko kene duk malaysia,ujung bulan dpt duit.best?
    lagi bagus ko duk mesia, ko jadik bini org.dh jadi bini org, nasib ko terbela bile balik umah.takde la ko tensen sgt sbb ko single, dtg keje takde keje.ko dh jadik bini org, ko balik umah ade le keje nak buat.haha ape sy merepek?puuuuu

    tapi lebih malaaaaaaaaaaaang, smue bende dorg nak block beb!

    ReplyDelete
  6. ahhh tu sume propaganda XXX nak buang masa remaja(dewasa utk reen haha) kita

    Firefox is configured to use a proxy server that is refusing connections.

    aku paling suka kat atas ni...
    ape kah gunenye bila dia kasik proxy soh gune..pastu dia refuse connection?sengalsangat

    ReplyDelete
  7. wah apet.. sempat ko ye menyelit name aku.. tape2..

    arini da 3 blog aku bace meluahkn prasaan psl kampeni XXXX ni.. campo bog aku jd laa 4.. hahah gilee aaa...

    jom cari keje baru!

    ReplyDelete
  8. ooh takut2, xjadi la ;p
    hehe

    hoh laptop sy xleh select ngn tekan ctr ngn shift, cane ek ;p

    kuikui

    memain je laa pu~

    wv-->boato

    ReplyDelete
  9. Isk3...cuakking nyer nak join company korang..teruk sgt ker??? adehhh, lemah semangat den..huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  10. aku sayang juga syarikat XXXXXX itu..

    sgt saaaaayyyaaaaaaaaannnnnggg....

    ReplyDelete
  11. mmuaaaaaaaaah3 kat sykt XXX.uuu mesranyeeee..

    ReplyDelete