Thursday, November 27, 2008

Quiz

1.how many 9 digit no.s are divisible by 7
a.1256
b.1986
c.1524
d.1874


2.How to solve questions which involves arthematic operations on alphabets like
xxxx
yyyy
+zzzz
======
yxxxz
======

Korang jwb la.ni soalan aptitude utk interview ni.Kot² la sape² nak cr keje lain ke.kene soalan cmni.Lain kali aku letak soalan lain plak.Aku akan compile smue yg aku jmpa pastu tepek dlm 1 entry saje.Snang sket takyah gugel².Utk rujukan aku sndiri saje.Tapi kalo kawan² nak jdkan reference pon OK je.Sharing is caring.

6 comments:

  1. susah bangat, ape jawapan die nih?

    ReplyDelete
  2. soalan 1 aku masih buntu.aku rase kalo tanye aya msti tau ni.die kan cikgu diskit.aku pun cikgu diskrit gak dulu tp otak aku dah beku la skrg.

    soalan 2 x=9 y=1 z=8

    ReplyDelete
  3. xmau arrrrrr, ilmiah giler... bukan tahap susah ni, tahap xnampak ape2 yg bole difikirkan uh uh failed laaa IQ ku~~

    ReplyDelete
  4. soklan no 1 pnah belajar dulu ms undergrade. X igt la mcmane ntah.

    soklan no2 tu..hmm..tak pnah jmp lagi kat mane2 IQ test ms iview...huhu. NI pi co. mane ni dpt soklan gini??

    ReplyDelete
  5. x pegi mane2 kmpeni pun.duk kat xxx tu la.

    soalan 1 sebenanye kene gune programming br dpt tau cmne logik die.rasenye kene ambik 9 digit num start ngan 10000000 smpai 99999999 pastu kene mod ngan 7.ambik remainder.kalo remainder 0, maknanya num tu bleh bahagi dengan 7.so, kite akan start counting gune 1 variable.camtu la kot yg paling logik.entahlaaaaa...iq ku sangat lemah kini.ahhhhh hilang semangat diri sejak iq jadi lemah ni.tensen betul.

    ReplyDelete
  6. dd dudu,
    marila marilah kita lemah iq bersama2.lemah iq tahap ifa raziah dh aku ni.nyanyi dangdut lagi bagus.

    ReplyDelete