Thursday, November 13, 2008

@Aku risau orang salah faham.

Ceh, tajuk serius je.Cite die tak serius pun.

Tadi kan, aku gi washroom ofis.Building aku duk ni share2 ngan office lain(alhamdulillah tak duk GDC yang cmpany XXX semata2.sungguh strict.mimpi ngeri kalo aku kene pindah balik duk sane).
Then aku masuk toilet tu, rase geli.Tengok toilet ni, geli gak.
Tau apsal?
Sbb mcm semua toilet orang gune macam tak flush.Mcm keruh gileeeee la wa ckp lu die punye air lam toilet bowl tu. Aku dh menyumpah seranah dh lam ati, apsal ni sumorg arini masuk toilet tak flush ke?takde manners betul.keje kan main jadik eksekutif.aku dh la tak tertahan2 dah nak shi shiii, takkan nak tunggu lif turun floor bwh kot.

Pastu aku try laa flush.wah, rupe2nya air arini mmg keruh la.bukannye sbb dorg tak flush hehe.

Ape yg aku risau org salah paham, bile aku kluar je dr toilet tu, ade org dr cmpany lain nak masuk.alamaaaaaaaaak.aku takut die ingat aku yg tak flush.dh la slalu nampak akak tu kat surau.

ceh.tp aku harap die pun try flush cam aku gak supaya die tau sebenanye air arini adelah keruh macam berkarat2 gitu.bukan sbb aku tak flush.huhu.mmg tragis gile kale die.ni sape tgh pregnant ni aku tak tau laa bape trip dorg muntah kalo masuk.

lagi satu kes aku risau org salah faham.Pernah satu ketika, aku naik lif.aku kat ground floor nak naik tingkat 3.Skali tu, aku masuk 1 lif ngan orang yang die punye body odour, wallaaaaaaaah wey ko toksah ckp la, mcm seluruh keturunan die x pnah mandi je.Bau kambing ade wangi sikit.
Busuk x yah ckp laaa.

Skali,mamat tu kluar kat 1st floor.tinggal laa aku sorg je dlm lif.tetibe lak kat 2nd floor, tingggg!lif berbunyi menandakan ade org nak masuk.dan pada waktu itu bau badan org yg busuk tadi yang dh keluar kat 1st floor tu masih lagi melekat pekat likat semerbak dlm lif tu.aku takuuuuuuuuut org yg baru masuk tu ingat aku yg ade body odour.ngeri tak kalo berada pade situasi tu?walopon aku pakai sebotol davidoff cool water tak mampu nak halang bau sejati manusia durjana tu.

shit betul la kpd org yg x jage kebersihan diri ni.x pasal2 org lain kene tempias.pdhal aku ni cukup mengambik berat ttg bau-bauan.aku mmg tak leh blah dgn org yg berbody odour ni.

tolong laaa atau kalo ko x paham tolong tu ape, please laaaa ko pergi kurung diri ko sndiri dlm stor kecik yg gelap selama 10menet je cukup la.tengok ko mati kejung tak ngan bau badan ko sndiri.

paham tak org sungguh2 la terseksa dgn manusia jenis camni.aku x paham gak cmne dorg leh dpt partner nak kawin blablabaaaa utk menghasilkan keturunan yg seterusnya.adekah mereka dpt bertahan dgn bau semerbak tu kalo nak hidup bersama.

aku berdoa semoga dalam kehidupan aku meniti hari2 mendatang, aku tak akan bertemu lagi org busuk camtu.

kot2 la ade yg berbody odour terbace blog ni(spatutnye aku tulis english, baru paham kot)hehe, sakit ati tak or kecik ati tak bace entry aku?sarcastic tak aku?dan aku nak bagitau, aku tak peduli dgn perasaan org yg sakit ati tu.dr ko buang mase sakit ati, baik ko ambik mase tu gi mandi bagi wangi skit.kalo ko rase sabun tu tak cukup membantu, ko pegi menyelam dlm air yg dicampur downy pun takpe.janji ko jadi wangi.bleh?

14 comments:

  1. muahahahahahhaha lawak giler entry ko kali ni
    siiut kelaka :'D

    ReplyDelete
  2. apekah yg lawak dan kelaka?org tgh serius ni.wat entry busuk ni sampai sakit pale tahan bau busuk khayalan.terlebih imagine plak nak menghayati tulis posting.ahhhh sakit pale..

    ReplyDelete
  3. oh lisa~ p bagi nasihat kat amoi cina blakang meja aku ni!! mmg masuk toilet, 1 toilet penuh ngan bau die uuuuuuu kdg2 aku rase nk tmuntah :S
    aku pon takut org salah fhm kat aku jugak hukhuk

    cemane nk buat ek? kalo btrus trang kang takut die trus benti keja cari keja tmpt lain hoho

    ReplyDelete
  4. pandangdenganmatahati ,
    wey..mmg susah la nak berterus terang camni.takut org kecik ati.

    tp aku dan bbrp org kwn slalu buat, kalo org tu passed by(pass away takpe gak hahah)ktorg akan secara serentak mengeluarkan losyen masing2.lagi bagus kalo perfume nye losyen.pastu smue duk tutup2 idung ngan tangan.tak pun tutup2 gune bantal.

    lebih kijam aku pegi letak air freshner tepat dgn org tu.tapi masalah nye x paham2 gak.mungkin die ingat tu mmg habit aku.atau aku saje2 je nak bergurau gune pewangi2 tuh.ampeh.seb baik org tu dh takde dh gi tmpt lain.

    p/s gossip:dengar cite maya karin pun ade BO gak.hehehehe.

    ReplyDelete
  5. hehehe cik pest..
    cuba bayangkan..
    ko tgh duk2 dalam lif dgn orang tu..
    tiba2 lif tu rosak..ko dan dia terperangkap dalam lif tu...

    erkkk..naya tak?
    kalo aku xpe kot..aku slalu sumbat idong..hahaha

    ReplyDelete
  6. are-pet,
    aku ditemui mati.pastu unit forensik mengesahkan aku mati sbb terhidu gas beracun.boleh tak camtu?
    tapi aneh kenape org tu tak mati?mungkin gas beracun tu bg org yg berBO, umpama racun adalah penawar.

    ReplyDelete
  7. hahaha...

    penah gak terkena.badan org berbau,naik sama lif ngan aku..
    dari tingkat bawah ke tingkat 3, aku tahan nafas..naseb tak mati kejang gak aku kat situ..

    hahaha~

    ReplyDelete
  8. LeLs ,
    tu takpe la lels sbb org tu masih ade bersame ko.
    ni aku ni, sumber bau dh klua lif siap2.tinggal bau je.
    pastu malangnye ade org baru yg masuk lak dlm lif tu dan lif tu lak ade aku sorg je dgn kesan bau busuk mamat td.ahhhhh!rase hine je aku rase.

    ReplyDelete
  9. wakaka!! cian ko lisa!!
    em baru2 ni baru jek psg air freshner y auto tuh tp jauh dr tmpt die arrr patut mngmnt kna tuka btl2 ngan meja die haha

    brisi --> kelakanya :'D

    ReplyDelete
  10. haha..
    aku bkn nk jd racist...
    tp mengikut pandangan..setiap org ade bau badan mengikut race..
    cth:
    kalo C, bau xsuke mandi pagi..huhu..
    kalo I, nih mmg bau teramat tengik bercampur aduk ngan bau beriyani..
    kalo M, besenye xbau sgt melainkan mereka xsuke jaga kebersihan diri..

    kalo kat sg, dlm mrt..kdg2 mamat2 nih dgn kondifennye seraya mengangkat tangan tinggi utk berpaut kat tiang atas..huh..xnmpk ke muka aku terus berubah dek kerna bau badan mereka?..aku pon xphm..mebi mereka xleh bau bdn sendirik..huhu..

    p/s: ape aa salahnye pakai deodoran? arituh aku ade nmpk satu ads deodoran..pakai sekali tahan seminggu..huhuhu...cubalah!! pasti berkesan..

    ReplyDelete
  11. lisa klu jadi macam tu lg kan, ko dlm lif, yg busuk tu dah kuar, org lain yg masuk, dan bau masih ade... ko buat2 laa gayut tipon ckp

    "loya laa.. ni haaa.. td ade org dlm lif ni tinggalkan bau keti die, sakit idung i ni bla bla.."

    ReplyDelete
  12. muni,
    ala japgi msti ko immune bau air freshner sbb minah tu lagi kuat bau die.

    shy,
    aku stuju,tapi ade je kwn2 kite yg ok kan yg kaum I tu.mmg sgt respek kat yg Ok2 tu...

    dd dudu,
    ye la tu..tgh2 sy pure2 on the phone tup2 org btul2 kol pastu henpon ade kat tlinge tp tetibe bunyi ringtone...cmne?lagi malu..dh la kene chop busuk walopon bukan bau saye pastuu pure2 on the phone lak....

    ReplyDelete
  13. kalo org lain masuk lif, ko tutup jek idung ko 2 awal2, menandakan ko slh sorang mangsa, xkan org nak tutup idung ngan bau badan sendiri kot kaan;p

    unred-wv ko ari ni, ko xsuke merah ek, wv tu merah je kaler die aku tengok

    ReplyDelete
  14. rose,
    hehe mmg wat camtu pun arituh.hikhik..suke jeee kale merah.kalo pakai bj kurung kale merah menyale tu kan, rase cam keyakinan diri di tahap paling tinggu.fuuuuuuuh angin sepoi2 bahase mengiringi semangat membara.

    ReplyDelete