Saturday, November 15, 2008

Telco pilihan anda- dalam segmen cikpest mengamuk lagi

Nak tanye korang.mane lagi bagus antare smue ni?
Aku dh pnah gune celcom sebelum ni.Ok la dr maxis.
Sbb kwn aku gune maxis die kate mereng2 je speed die.
Mase aku gune celcom dulu, jarang2 la disconnect.
Tapi bile dtg time die menggile tu, ade gak susah nak connect.
Aritu aku dh terminate celcom sbb mase tu aku rase mcm tah la tatau nak watpe dh ngan hentenet ni.Tapi tetibe bosan lak and ade keperluan buat masa skarang.So aku pun torai la yukkk plak(umobile).
Price utk celcom unlimited, 384kbps je RM68.

Ni pun testing2 lagi nih.
Kalo boleh smue aku nak test.Cume aku tanak masuk streamyx je sbb duk umah sewa ni leceh sket.Nk masuk line lagi, byk la cekadaknye(sep satu hal hohoho).
Price utk umobile unlimited 3.6Mbps RM58 jeeee.(tapi aku tengok x penah lepas 500kbps pun.ampeh tul.Ataukah mungkin sbb aku duk tingkat 11 kot.Patutnye lagi tinggi la lagi bagus taraf aku huahuhauaaaa.
Speedtest yukkk aku skrg adelah:



Skang ni aku tak penah gune digi ngan maxis je.Ah, smue pun aku nak test.

Tapi aku syak celcom broadband kot plg bagus.Cume celcom family plan for postpaid tu memang saksssssssss(ni bukan bwh tajuk broadband ye).Yang 1+5 blablaba tu.Memang teruk.Takyah la korang terpengaruh ngan Harith Iskander nye iklan tuh.Tipu semata2.Aku dh gune setahun celcom family tu.Ko gune public phone kuning ketang2 masuk coin lagi bagus.

Wat hal ngan aku.Ade ke patut bile org call aku, bleh die cakap (the number you have dialled, is not in service).kepala otak die.padahal aku siap bli couple number lagi.dh la bil monthly 80-100.jimat saaaaaaaangat la tuh.ptui.marah ni marah nih.kate num aku takde dlm servis lak.Orang bleh salah faham ni, nnt ingat aku dh tak gune num tu pastu delete num aku.banyak cantik!

Pastu bile aku call customer service, operator asyik suruh aku restart phone.Dah tu die x tau aku ade 3 henpon.Smue henpon aku dh try cmtu gak masalahnye.Nak kate simkad aku yg budus, masalah nye num bf aku pon same gak die ckp takde dlm servis.pdhal dh la aku slalu bayar lebih.bil kadang2 negatif tau tau tauuuu?

sampai last2 en edy mengamuk sakan ngan operator, siap ugut puji2 maxis lagi kat operator celcom huahuahuhaa bagus boifren aku.sarcastic mcm aku.saya sokaaaa.(tapi kalo gaduh susah nak pilih pemenang sbb dua2 sarcastic.dua2 dpt hadiah saguhati je).last2 en edy suh die gi buat case id.padan muke.pastu hari2 operator kol ktorg nak follow up.tapi ingatkan panas hingga ke petang, rupanya mendung disertai hujan dan ribut petir di tengahari.pastu wat hal lagi kate num aku takde dlm servis.

last2 en edy ngamuk terus gi celcom potong line ckp ,"SAYA NAK TUKAR KE MAXIS. SERVIS CELCOM TERUK SANGAT."
padan muke anda.
lagi skali, bagi puas ati.

PADAN MUKA!!!!!


celcom ni die saje je auta.ckp between family, free call and sms unlimited.pastu tak plak die ckp charge utk subline kalo call num selain family adelah mahal yg amat!aku la tu mangse subline tuh.

so skrg kami telah bertukar ke MAXIS dan remai num CELCOM.
due tige hari pastu celcom sms aku ckp, berhati2 dengan spam sms from other telco promoting u to switch to their service provider.
nak je aku reply,"harap maaf kerana saye rase sumorg patut berhati2 dgn celcom sbb celcom penipu, servis kat saye paling dahsyat dlm dunia.wahahahaha."

skrg aku rasa bahagia dgn maxis sbb aku mmg asal usul setia bersama maxis.tapi dek kerana suatu ketika bf aku keje kat penang dan aku duk kl, maka kami terpedaya dengan unlimited call and sms tuh.skang en edy sudah kembali ke pangkal Jalan 19/32C 40000 Shah Alam Selangor.Maka kami juga kembali kepada maxis.mekasih maxis...

p/s:bape la agaknye si Harith Iskander ni dpt payment iklan celcom tuh.aku rase die sndiri pun gune maxis.

anyway digi pun ok gak.dlm lif dan tempat parking shopping complex pun ade coverage.mekasih kat bos bf aku sbb support henpon dan bil skali kerana bukan die yg gune, kadang2 awek die yg gune hehehe..

7 comments:

  1. yeahhhhhhhh!!

    aku pon sudah btukar ke maxis postpaid tp masih remain no digiku hehe

    idup maxis!! :p

    ReplyDelete
  2. bband maxis pas tingkat 5 dh x ok sgt

    ReplyDelete
  3. owh ye lisa???takut la pulak aku nih, baru je apply 2ka celcom postpaid, risonye risonyeee...huhu

    tapi dulu aku tanye cik pda, kawan aku yg penah pakai celcom 1+5, cam xde prob sgt pun, nape lak ek, haiyooo, pening da pening, nak kene mintak encik tunang baca entri ko nih, urgent!!

    ReplyDelete
  4. hidup maxis gak!! ;p

    rosss, nanti ko nak pakai celcom yg family plan tu kah? ermm aku pakai 2 henset... celcom tuk kol n sms ngan kuku.. mmg free abes laa.. maxis aku gune tuk korang.. ramai kawan maxis.. n muni pun dah tukar maxis, wat activ10.. so jimat laa heheheh

    tp ros, klu ko tukar celcom, n xpakai maxis, ermm cam agak sesak laaa bile nak bayar bil nanti kowwttt, sbb cam pestisid kate, subline kol luar mahal..

    ReplyDelete
  5. haha .. aku pakai 1+5 tak sampai rm30 sebulan .. sub line .. kenapa? sebab aku tak gayut sangat .. call orang luar cuma family aku ja .. dan untuk emergency .. yeY :D Penah bill sampai rm10 .. :D seronot2

    1+5 bukan untuk kaki sms+gayut ngan semua orang .. khas untuk yang jenis macam aku :D

    ReplyDelete
  6. @dd dudu@
    memang pun, sub line 30 sen kan seminit, sebab 2 aku amik principal, izwan amik subline, sebab aku lg byk gayut dari izwan, die 2 bukan kontek org lain kecuali aku atau ade hal penting, hehe

    ReplyDelete
  7. @rosealley@

    ohhh gituuuu rupenya hehe
    bagus2 bijak jugak cik eross :p

    ReplyDelete