Thursday, November 27, 2008

Aku dan kelewatan.

Aku mmg ada satu sifat yang amat3 buruk tapi aku tetap tak berubah.Hehe.Aku mmg suka melambat2kan sesuatu dan tak bersungguh2 kalau diberi masa.

Contoh, pasal kerja kalau tetibe ada training.Aku kena datang awal.15minit sebelum masa aku patut sampai baru aku nak bertolak dari rumah.Padahal aku dah mula tersedar dari tido sejam setengah sebelum tu.Tapi aku sambung tidur, aku berlengah-lengah dan perkara-perkara sewaktu dengannya yang ala-ala kura2.Aku ni memang jenis bersenang-senang dahulu, bersusah-susah kemudian.Bila dh 15minit last baru aku nak bertolak, maka, aku kene la bwk kete ala2 merempit sambil mempraktikkan skill cilok.Kan bagus kalo aku gerak 30minit awal, aku dpt bwk kete dengan relaks.Tapi aku tak, aku rase lebih mencabar mcm tu.Hehe.Alasan.

Mase belajar dulu2 pun, boleh la dikira dengan jari jemari berapa kali je aku gi kelas before class start.Aku mestilah dtg lambat.Lagi2 kelas 8pagi.Sumpah, mase register subject aku takkan pilih klas time ni.Pernah je kelas Compiler Design dulu kalau tak silap aku pukul 7-9 mlm.Tapi aku dtg pukul 8 heheee.Bukan aku sorang, tapi ramai.So bukan aku sorang je buruk perangai.

Pasal study pun same.Aku ni jarang study smart dan hard.Sebab mmg aku tak akan study selagi tak 2 hari sebelum exam.Sbb aku rase study adalah sangat membuang masa.Pasal, bila aku cuba study awal2, 1 page je aku ambik mase sminggu.Pastu aku tak ingat.Tapi time exam bleh pulak aku study maut sejam 1 chapter.Tapi aku tak faham kenapa kawan2 aku suke ckp aku rajin study?mungkinkah sbb muke aku mcm muke org rajin study ke?kawan2, sesungguhnya aku adalah pemalas....Terimalah hakikat ini.Tapi aku percaya pada miracle.

Aku paling benci class Management sbb lecturer tu nak speaking tapi haram tak pandai.pastu kelas tu penuh dgn theory je.Aku pasrah je bile subject ni jadi subject wajib diambik oleh semua course.aku benci benci dan benci.

Masa final exam management, aku rasa mcm masa depan aku dh gelap.sbb aku ada 1 buku management yg sangat2 tebal berjumlah 13 chapter.aku kene habiskan bace smue tu dlm 1 hari sebelum exam.dan aku cume sempat bace 2 chapter je sbb aku bosan dan pasrah, aku mmg tetap benci subjek tu smpai akhir hayat semester aku.

dah la lecturer guna tektik keji.aku baru je nak menjadi lebih keji dengan menipu dlm exam walaupun setiap kali exam, U aku slalu buat banner "JUJUR DENGAN ILMU" tapi aku buat2 tak nampak. Aku planning dgn akak roommate aku nak menjeling menjeling ku bertentang, mata kita sama memandang..bercakap bertanya dan bermesra eh eh lagu SM Salim pulak.Maknanya aku nak tiru dia, die nak tiru aku.padahal dua2 memang tak study pun.so ko tiru aku ke, aku tiru ko ke, jwpn mmg knfem salah punye.tapi lecturer tu bg ktorg different sets of question.
sesungguhnya Allah nak menyelamatkan aku jadi penipu masa pekse kot.soalan exam same je cume die pergi shuffle soalan2 tu jadi number lain dan soalannye adelah banyak yang amat.dengan nak essay yg tiap soalan ade 20 markah.gile ape aku nak jwb ntah.

maka aku pun menjawab dengan penuh gundah.tapi aku rase pelik kenapa aku tetibe dpt A padahal aku sempat bace 2 chapter je dari 13.huhuh.sejak dari itu, aku mula percaya pada keajaiban dan aku ni mungkin ada nasib yg baik.sbb tiap kali exam walopon aku x abis bace ke, aku x dpt jwb ke, aku tetap dpt result bagus.aku tak tau kenapa.mungkin mak ayah aku byk berdoa utk anak2 kot.aku slalu anggap setiap kali result keluar, aku akan dpt result yg bagus dan aku mempunyai nasib yg baik.dan semua harapan aku tu menjadi kenyataan.pelik kan?tapi aku syukur jela.nak ckp apa lagi.hehe.takkan aku nak gi suruh lecturer check balik paper aku dan bg aku grade lebih rendah kot.gile namenye tu..

jadi, kwn2 kalo tetibe aku exam dulu2, aku slalu dpt result bagus, sebenanye aku nk ckp kat korg, bukan sbb aku pandai, korang sebenanye lagi pandai.tp sebab aku bernasib baik.nasib selalu menyebelahi aku.hehe.jadi, kesimpulan aku nak bgtau, walaupun aku ni last minute type punya manusia, tp kadang2 nasib selalu menyebelahi aku.jadi tak salah utk menjadi manusia yg suka buat sumthing last minit.janji buat dengan bersungguh2.hehe.psl mase blaja dulu2 tu, mmg management jela aku btul2 mls study tp aku dpt A.utk subjek lain, aku mmg study last minit tp aku sanggup tak tido 2 hari sbb aku mmg dh takde mase.

mcm mane agaknye nak berubah menjadi manusia yg bukan lagi jenis last minute?ada sape2 nak jadik motivator boleh la bagi syarahan kat aku kat comment.

p/s:cite pasal exam dan result ni teringat kisah ade sorg kenalan call aku mase result baru keluar.

Kenalan:lisa, ko dpt bape ek pointer?
Aku: ntahla, aku x check pun lagi.
Kenalan:aku dh tau dah.(wat suare sedih).
Aku:So, cmne?
Kenalan:Alaaaa, aku dpt 3.8+ je..:(
Aku:laa, bersyukur la, bukan sem lepas ko dpt 2.+ je ke?Tuhan tarik balik baru tau.(bagus kan aku?)

Aku syak beliau terus sentap mase tu tapi buat2 kool.

10 comments:

  1. waaaahh layak ni masuk amazing race ;p
    sekuntum bunga berpasangan ngn sehelai murni

    ReplyDelete
  2. DD DUDU,
    haaaa?bunga?kenapa nak masuk amazing race?sbb bernasib baik ke?

    ReplyDelete
  3. betulla, aku setuju ngan ko part stadi awal2 tuh, memang xleh nak masuk, baca 1 helai je, tapi amek mase berhari2, pas2 lupe da, baik stadi last minit kan, otak pun macam span jek, serap serap serap, abih xm terus lupe sume, haha

    ReplyDelete
  4. sekuntum pestisid... ha'a laa amazing race kan bermain ngn naseb ohohoho

    ReplyDelete
  5. rose,
    lagipon aku kan ade nota rose.hehee.sbb tu aku dpt a.

    ReplyDelete
  6. dd dudu,
    hahaha.nah, pegi jwb quiz kat atas.ko kan cekgu diskritku.
    muni pun bernasib baik ke?macam tak caye je hehehe

    ReplyDelete
  7. saje jek nak partnerkan ko ngn muni.. ko jadik ida, muni jadik tania yg ceria hihihihi.. tp tania dah ade anak, muni lum.. puk si puk si!! (rap rap)

    ReplyDelete
  8. dd dudu,
    deng deng deng..
    ligat2 aku masih ligat, tidak aku mengallllah lagggi..puk si puk si..
    tanak ah partner ngan muni.hehehe.muni japgi mesti kicik ati ni.

    ReplyDelete
  9. ohok ohok (tgh kecik ati)

    hahaha

    ReplyDelete
  10. haaaaa kan dh ckp.menci!

    ReplyDelete