Sunday, November 16, 2008

Telco pilihan anda-amukan puaka episod 2.

memule aku nak reply comment2 korang je kat entry sebelum ni.tp dh panjang sgt tahap posting plak, so aku tuka jadik post.post ini khas utk orang2 vip yg komen entry sbelum ni.tak pasal2 korang naik taraf vip.huhuh.

kepada semua,
ye yeeee aku tak tau la org lain camne.aku punye, mmg menghadapi masalah line x ok.sbb die slalu ckp line aku not in service.dan mahal mahal mahal.kadang2 kat front tu yg patut kluar 'MY CELCOM' tuh, die klua 'INVALID SIM'.suke hati die je.pdhal aku byr same ngan org lain.kate unlimited...tipuuuuuuuuuuu!

aku mmg la pakai gak maxis prepaid di samping celcom.tp aku kdg2 tertinggal henpon maxis tu merata2.tertinggal kat opis 3 hari pun pnah.so, aku yg cuai ni patut gune 1 henpon je.aku gune maxis tu utk service banking je..mmg aku tak layak pakai byk henpon akibat kecuaian aku sendiri.cume syg nak terminate je num maxis lame.

bil aku, celcom mmg dasat sket.kelebihan mmg kat principal la coz dpt bape ratus blok free camtu kan.tp sbg subline, mase memule subscribe tu, minah salesgirl tu lak gi cite kat aku pasal free2 cmtu tapi takde lak die gtau subline rupenye takde free minit tu utk kol org lain.ampeh tul.aku pun x pasan.aku ingat due2 dpt free (250minit ek) tapi combined.cis betul.

aku ingat, dpt 250 minit free stiap bulan utk call num lain(tapi combined limit la antare Principal and Supp).sbb care cine tu cite, mmg camtu laa.aku ingat 30sen tu die charge selepas aku exceed limit 250 minit free tu.aku pun yg tengah taksub nak berhubung ngn bf yg jauh(background music...dealova)..terus terpedaya.zas2 bg ic copy, byr dan blah.masuk dlm kete br aku bace balik brochure die.laaa rupenye tersalah faham.aku kene caj 30sen seminit.mahal tuh.sms pun mahal gak.tapi sebagai org Islam, aku redha..gune jela kan.tp bulan2 aku nye average usage is RM80.tu sbb aku call2 mak aku yg jauh(backgound music..ayah dan ibu by sudirman..).sbb mak aku pakai celcom.takkan nak pakai maxis kot.

tapi, mcm tadi la kan..aku ckp aku redha jee walopon salesgirl tu ala2 cite kat aku cam tipu2 skit dan tak clear.mmg salah aku la kan tak survey leklok.my bad :(
tapiiiiiiiii yg aku bengang nye, die punye servis terhadap aku ni mmg teruk.call operator pun, aku nak check current ballance pun die ckp tak boleh..kene principal yg check.subline tak boleh.pastu aku try kol lagi skali, operator lain yg angkat.bleh plak operator tu check.ni operator skolah sampai darjah brape korg ambik keje nih????kejap kate kene principal je dpt kol n check ballance, sorg lagi lak kate dpt.

pdhal, walopon aku btul2 memanfaatkan servis free tu, aku bukan nye x bg profit kat dorg.aku tetap gak gayut ngan mak aku pakai celcom gak.tu yg bil aku mahal tuh.lain la kalo die nak sekat2 sim aku sbb aku ni byk sgt gayut free smpai x bg profit kat dorg.patutnye, customer mcm aku ni la dorg kene jage skit sbb ktorg ni penyumbang profit dorg.budus.sampai citibank pun offer ktorg kad kedit citibank celcom sbb dorg rase ktorg ni dpt jd potential customer.skarang, kem salam la.aku sudah berpatah arang berkerat rotan dgn celcom.kan skang dh rugi aku dh tuka akaun.yela ape sgt stakat ilang 2 user je.tapiii harus diingat mulut dan tangan aku ni bleh berkata2 dan menaip2 utk mempengaruhi org lain.lagipun i ade blog tau, celcom :P

pastu..yg pasal line aku die kate not in service tu, byk kali gak report.jap kate simkad aku tak ok.jap kate henpon aku tak ok.bukannye aku pakai henpon cap ayam pon.aku pakai sony eriksen ngan nokia tau.ade 3g lagik.branded pe.lagipon nak kate henpon aku yg problem..tak logiiiiiik tak logiiiiik.sbb, bf aku tu keje die dulu adelah mendesign circuit2 dlm sony eriksen new model tahu!so, die mmg tau ape problem henpon.stakat henpon masuk air, rosak skrin..alllllllllllllahhh jap je die godek.ni nak tipu kate henpon aku x cmpatible ngan simkad.buduh buduh..nampak sangat operator tu nak tipu aku tak pon die buduh tak tau jwpn sbenar.silap orang laa lu nak tipu gua.

pastu dh pakse wat case id baru la nak betulkan.boleh pulak eh mase korang buat case id tu, henpon aku elok plak ek??blah!!marah nye aku marahnyeeee.

tapi...pastu die problem balik.so aku wat hipotesis aku sendiri sambil diiringi perasaan marah seorang gadis suci yg tengah emosional sebab senggugut akibat haid bulanan waktu tengah training tools baru pastu gaji plak masuk lambat mase raye(wah, berterus-terang tul) bahawe, line aku jadik tak ok maybe sbb dh ramai sgt org subscribe 1+5 tu pastu smue2 pun free kan..so die cam x mampu support laaa.haaaaaaaaaaaa camtu.lgpon rakyat s'gor kl ni kan ramai yg amat pastu muda mudi plak tu pastinye asyik gayut je ngan bf-gf.

tapi terpulang la pade individu nak decide ape yg terbaik utk diri korang.aku,mmg dh black list celcom postpaid.tapi aku harus berlaku adil..celcom broadband, aku consider ok sbb servis die kat aku adelah ok.adil tak aku, adil kaaan?

tapi bile aku tuka maxis dgn num lame aku 0193337XXX ni, ok plak la.takde plak num aku ni dikire tak wujud or takde dlm servis.jadi, kawan2..dengan ini diumumkan bahawe, jgn la kwn2 yg gune maxis nak sep kredit utk sms/kol aku sbb takut aku gune celcom.sebenanye aku berselindung di sebalik number je..aku gune maxis tau.

akhir kata,
pecah kaca pecah gelas,
sudah baca, harap balas.

5 comments:

  1. yeay idupn maxis..aku pun pengguna maxis postpaid wif family plus..jimat sangat2..15jam sebulan free call between family pun x bih gune..huhuhuhu

    hurmm yg pasal broadband..aku gune maxis BB..tp wat semantara nih aku suspendkn servis..sbb rase mcm x bebaloi dh skang nih..dulu harge modem tu around 1k so it's bebaloilah gune maxis..tp skang nih kan harga dh turun giler2..400 pun dh leh dapat modem sebijik..so better gune celcome..sbb maxis modem tu dier suh sewa paling murh ko leh dapat rm118 still mahal..plus wireless nih nk laju mcm mane pun tetap x stabil kan..kan..skang nih aku menggunakan internet free hasil sumbangan ikhlas jawatankuasa surau Al-Furqan percint 11 putrajaya.. =D

    ReplyDelete
  2. wah3...siap de pantun.
    ptt ucap tq kat akak sbb sanggup bace line by line entry yg pjg ni (termasuk entry di -bwh! hehe)

    ok..sbg pengguna maxis dan celcom. Guna 2 hp dan 2 nombor jugak =) (dah lebey 2 thn). For me, ade pro n contra dua2 service providers ni. Plg dasyat celcom kot(yg remeh2 tu...tak kesah sgt la kan). Selalu sgt la no 019336xxxx tu tak bley call out or receive sms. Ngek ngok. Byk juga conflicts dgn kwn2 berlaku sbb hal ni (tu yg lagi geram kot)i.e. tgh conflict, dorg sms and ingat akak tak reply..padehal akak x dpt pun sms dorg..huhhh.

    tp disebabkan postpaid 019 tu adalah adalah perkongsian ahli keluarga..tak bley la nak bising2 sgt..ahahah. Plg leceh pun, keluarkan simcard pastu masukkan balik =)

    p/s: no kite nk dkt2 sama kan pestisid..

    ReplyDelete
  3. jgn cepat terpedaya dgn tipu helah salesgil telco...

    renung2kan...dan selamat beramal

    p/s:: ko pkai je byk hp for diff line...hik hik hik

    ReplyDelete
  4. huhuhu lps bace kesah ko ni, sebbaik aku tuka ke maxis postpaid

    fuhhh harap2 xde la prob pelik.. ape la celcommm

    "siapa kate rangkaian mereka terhebat?" "siapa kata?? siapa kata??"

    ahhh pigi dah dgn iklan siapa kata tuhhhh

    pukkkkkkk

    ReplyDelete
  5. hunnyBie,
    eh, bleh ke nak suspend²?bukan ade kontrak ke if ko amek ngan modem?aku kalo subscribe pape, aku x amek modem.amek simkad je.hehe.

    kak izyan,
    mekasih kak.biase la kalo nk kmplen2, entry harus panjang baru dpt menjiwai.akak gune yg family ek?bagus2.jgn komen nnt mak kecik ati hahaha.

    reha,
    takpe la reha..aku nak stick to maxis sudey.aku ade pengalaman bruk ngan celcom.so tanak dh.digi pakwe aku gune, bos die bagi tp bos die dh ckp, gune jee bagi habis sbb cmpany byr.so die bg jela aku gune kalo nak wat long distance call tu.maxis nye plan skrg is affordable and service bagus.harap2 kekal camni.

    pandangdenganmatahati,
    mmg pun ampeh gile celcom.pnah je aku kat banner besar die tulis, this is celcom territory, skali aku tengok henpon aku, cehhh ade 2 bar je,territory la sangat.telletubbies ade la.

    ReplyDelete