Monday, June 22, 2009

Tentang Kerja. Pertukaran?

3.44 pm tadi aku call SW and accept the offer. Yuhu. July, i'll no longer be in cyberg. Damn it, will miss the clear traffic.

Tapi aku memang merancang meninggalkan XXX secepat mungkin. SW kalau boleh nak aku masuk cepat-cepat tapi aku nak keluar XXX hujung bulan sebab, well u know la satu company tu berbelit-belit kan, nanti tak pasal-pasal ada problem pulak ujung-ujung.

Tapi yang tak best of course la kan jalan jam tu aku kena hadapi, sebab yang ni kat PJ. Tol pulak RM1.60 x 2 setiap hari. OK la pasal aku tak payah fikir soal makan minum sebab SW menanggung makan pagi dan tengah hari. Tunjuk pass kat cafe, yea, makan free. Tapi makanan foodcourt jela kan. Dah tu aku budget nak dapat starbucks or old town ke? Tau la bawak tu ada starbucks.

Company ni Sdn Bhd je, tapi oleh sebab aku dah ada nightmare di syarikat Limited yang suka putar alam tu yang berannual leave 10 hari je tu, kali ni lebih baik berada di syarikat kecik je dulu. Janji dia nak bagi aku bonus 1-5 months wakakakak lepas tu makan free, fix allowance dan free season pass parking.

Tapi apa-apa hal, terima kasih banyak-banyak kepada XXX. Banyak jugak aku belajar dari training yang diorang conduct. XXX adalah the best training company kot, aku rasa. Tapi lepas training tu, kau bersedia la diputar alam kat diorang. Department aku je kot malang tak berbau. Boss sendiri pun aku tak nampak batang hidung dah. Medical pun memang best, XXX cover sampai 100K USD, boleh buat spek free, dental pun cover asing, sekali siap maternity. Rugi je aku tak beranak tahun ni. Apa-apa hal, aku tetap bersyukur dan berterima kasih pada XXX sebab dah banyak bagi aku peluang explore training dan juga bagi aku peluang untuk aku lebih mengenali satu syarikat tu. Lain kali, aku akan lebih berhati-hati dengan orang bermulut manis. Siapa cakap manis ni, biasanya habuk pun tarak.

Kepada kawan-kawan, terima kasih sebab sudi menerima aku sebagai sahabat di XXX. :) Tsk. Tersedih pulak tiba-tiba. Shy, sorry ye tak sempat tunggu ko balik august ni yek? Tapi ko pergi Singapore pun tak tunggu aku wakakaka. Kepada Reen, aku try tarik ko, kalau ko minat. Hehehe.

OK aku kena bercaiyuk untuk interview gomen pulak. Takpe, bukan aku tamak sebab dah dapat betis nak peha. Ko rasa dari segi gaji, gomen tu diandaikan sebagai peha ke betis?Haha. Banyak kelebihan gomen which is senang nak buat loan, medical, pencen, tapi kalau aku kerja di private sector betul2, gaji ok, bonus banyak, epf banyak,buat apa nak buat loan? Baik aku bisnes sendiri dan kumpul duit sendiri. Harap hutang bank buat apa. Lagi bagi kaya diorang dengan interest. Lagipun tak sure kan gomen tu dapat permanent ke kontrak. Aku keje private pun, permanent, ape? Hihih. Aku berharap, aku tak masuk mulut buaya lepas keluar mulut harimau. SW, here i come. XXX, gudbye. So long. :)

Eh tapi aku belum resign la. Ambik 24hours notice jela. Dan tidak dilupakan untuk encash annual leave. walaupun, 3 hari je? :( sob sob.

11 comments:

  1. x puas ati tul laa leh makan free hari2 huk huk

    -mangsa jeles dapat mkn pas makan free-

    ReplyDelete
  2. ceh dd ni psl makan pon nak jeles. ;p

    PJ? dekat amcorp mall ke? hehehe. kalo amcorp mall, aku tau la. nanti leh join makan free tak? wakaka

    wah 1-5months bonus? perghhhhh leh terus kawen kalo dpt 5bulan bonus

    ReplyDelete
  3. dd dudu,
    yea makan free. ntah2 tak sedap kan?

    mun-e,
    dekat ss14, digital mall. mekasiihh. ko makan kene byr. hehehe.

    ReplyDelete
  4. sangat best la dpt makan free, dapat bonus, free parking pe sume, best gileeee, bagusla ko dapat kat kompeni tu, gud luck lisaaaa

    ReplyDelete
  5. rose,
    thanks. jom join aku kat situ plak. tp gaji kurg skit dr expected aku letak. still lebih la dr curent salary.expected salary or lebih skit aku dapat after 3 or 6 months probabation depends on aku nye performance.tp ok la byk benefit lain kan.cume medical biase2 je.

    ReplyDelete
  6. lisa... ko xrs dorg pn mulut manis ke ;P

    ReplyDelete
  7. muahaha kuku dah start simbah minyak ;p

    ReplyDelete
  8. aku cam xlarat ag nak merempuh jem, haha, rela keje biase2 dulu, tp xpe lisa, setiap kali jem, ko pk duit duit duit, hehee

    ReplyDelete
  9. noname,
    ada dlm kontrak.

    dd dudu,
    biarkan je kuku tu memang pelik. ntah pakwe sapa tah.

    rose,
    tak jam sgt kot gune short cut blkg umah ni.

    ReplyDelete
  10. alaa kalo jam pon lame2 lali laaaa. xde perasaan dah.

    (mcm aku)

    ReplyDelete
  11. tapi aku pakai kete manual? mungkin kene beli nissan murano baru la camni, sebab nak kete auto. wakakakaka.

    ReplyDelete