Friday, October 10, 2008

tekanan perasaan pekerja swasta

aaaaa, tension nye aku esok kene keje plak dah. ni ganti 3hb yg cuti raye aritu la nih.kalo ikut malas aku pg2 aku pg touch fingerprint pastuh aku blah kua tgk wayang or balik tido sudey.kul 6 aku gi touch balik.bleh tak cmtu?

tapi....

aku ade keje nak siapkan nih.patutnye dateline arini tp PM takde lak ckp pape so aku dan reen sangat macho wat tatau jela.dan keje tuh x siap pon lagi.tp part susah sudah setel.so sok nak kene wat task menconvert date from julian format to gregorian.ape mende tah date by default jadik julian.tak ke susah tu aku ngan mengkonvet?

keadaan kesihatan aku pon x de la menyokong aku utk gi keje sok.aghhh skang bwh mate aku dh lebam dh.bdn panas.idung tersumbat.batuk je belum.tekak mmg URTI la beb.ceh pandai URTI2 lak aku skang ni.tekak sakit yg amat.nak telan mknan pun perit.paling azab adelah di lidah..diulangi..di lidah ok..ade 3 ketul ulser yg tak diundang langsung.kalo kat mulut dh sakit, ni kan pulak kat lidah.dh la bape juta reseptor ade kat lidah tu.sangatlah azab.nak bercakap pon aku kntrol2.kesian cnta hati aku, kol2 nak borak pon aku x leh layan lame2.kalo tak pastu nangis x pasal2 menanggung sakit.tup2 td beliau tercongok kat dpan lif umah aku dtg melawat pesakit.huhu~time kasih ye cyg.mmuah2.hikhik. ;p mlm td pon tido asyik tejage jek sbb sakit lidah.ape ke merengnye ulser tu kene kat lidah.seksa aku ok.so, aku x leh ponteng keje la ni ek esok sbb nak setelkan keje tuh ngan reen.kalo x, ksian lak kat reen.dh la die pon dmam gak.

dan jugak, pengurang serta penambah azab aku..mende alah bonjela nih.


aduiiilaaa mase nak letak kat ulser tu menggelupur aku sakit x ingat.lagi2 boipren yg baik ati dtg melawat awek sakit hikhik ade kat sbelah.lagi laa aku feeling2 sakit terlebih skit.barula dpt perhatian lebih.hukhuk.mmg menangis laa bile taruk mende nih.sumpah sok aku tak kan tenyeh bonjela nih time aku kat opis.x pasal2 meraung lak aku.malula gua beb.
okla semoga kehadiran bonjela yg memule menambah azab time tenyeh nih akhirnye mengurangkan sakit aku.eh aku ingat harge bonjela ni 2,3 inggit je, tak tau lak 13 inggit ek?tak padan ngan kecik..

5 comments:

  1. waah sy bace entry ko n sambil senget2 mulut menahan kesakitan... menjiwai

    ReplyDelete
  2. hehehheh...
    best ape keje arini..
    isi la mase lapang dgn buat kerja2 berfaedah...haih!eh,ko dtg opis kul bpe nih??

    ReplyDelete
  3. dd dudu,
    timekasih la ko snggup menjiwai entry ni.kalo ko dpt meraung same pun sy lagi la hargai.

    hariry ariffin,
    dh tu harge die sblum ni bape?ke aku kene tipu ni?

    reha,
    alamak makcik ni, mengkantoikan aku kt blog aku sndiri plak bahawe aku masuk lambat ini hari. hukhuk.

    ReplyDelete
  4. Tu harga sekarang. Aku baru check time jalan-jalan kat Guardian tadi. Sekarang semua nak mahal. Adoi.

    ReplyDelete