Wednesday, April 22, 2009

Tidak tergoda oleh sales, jadi sila respek.

Tadi gi jenguk2 Metrojaya Sales tu. Kenape ek kali ni tak membara langsung semangat aku nak bershopping. Takde niat pun nak masuk area fragrance and make up tu, maybe sebab Q adalah panjang gila kalah Q orang nak bayar kat cashier. Trafik jam, ok. Biasanya aku akan terus pergi area tu dulu ape2 hal.

Hasilnya adalah kosong iaitu selai duit RM1 pun tak melayang apatah lagi nak swipe kad kredit. Tak payah ngengade ok nak swipe2 lagi, kau pegi buat full settlement outstanding amount dulu.

Kenapa aku rasa sales tu tak menarik? Kenapa? Sebab duit dh nak habis ke? Hahaha tak jugak. Hurm...Insaf kot. Kembali ke ajaran Islam iaitu membazir amalan syaitan. Hah, sapa abis half thousand tu, mengaku cepat! amalan syaitan tu ok. hahahaha.



Okla, tagged by kak zue..
BAik hati pulak nak jawab hehe. Anyway, kak zue, tu memang Lisa ni ke, Lisa lain? Lantak lah kan.

Apakah Nama Blog Anda Sekarang Dan Kenapa Anda Pilih Nama Itu?
Nama blog adalah sukahatitanganmenaip. Sebab apa yang published kat sini semua atas dasar suka-hati-tangan-menaip. Nak kata blog sampah pun boleh la. Tak kisah.

Apakah link blog anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakannya seperti itu?
pestisid.blogspot.com
sebab pestisid tu nick aku masa zaman kejahilan IT lagi, kalau tak silap masa form 1 lagi tuh. Then dah rasa malas nak tukar. dulu lagi dasat, nick adalah pestisid_tolol. entah kenapa la dah elok2 waras aku nak jadi tolol. Pastu insaf, buang tolol kat belakang tu. pestisid ni, nick die adelah tidak gurlish. aku sebenarnye tak suke menonjolkan keperempuanan sebab rasa macam senang dibuli. mcm kereta jugak, takde deee nye aku nak letak bunga-bungaan kat kereta aku.

Tapi aku bengang pasal ade member baik aku dari zaman kanak2 ribena ni, seorang lelaki durjana telah mencuri nick ini di friendster. dah la kawin tak ajak aku. baru je nak putus sahabat, tapi tetibe mencuri nickname aku, ahhhhhh aku bengang je sebenanye! siap kau.



Apakah 'method' penulisan dalam blog anda?
kan dah cakap, sukahatitanganmenaip. tak paham2?

Pernah terasa nak hapuskan blog anda?
Pernah.
Sebab tak tau nak update ape.
Sebab rasa macam bodoh gile nyeee nak cite semua bende kat blog.
Lagi satu sebab adik aku kutuk, die cakap tak cool ade blog.
Last2 dia kantoi ngan aku sebab die tulis blog pasal die clash ngan boifren. Malunye awakkkk.

Tapi tak delete2 pun. Saje je propa lebih2.

Apakah pendapat anda mengenai blog kepada pemilik blog yang tag anda ni?
Pada pendapat saya, beliau mempunyai pendapatan yang lumayan. Hahaha.

hehe, kak zue ni die dulu duk sebelah dorm aku. Pagi2 suke jerit2 panggil kawan baik die kat blok sebelah. sampai suara beliau menjadi serak2 basah, lebih sedap dari Ella ella e eeee..under my umbrella ella ella e eee..

saya juga tahu adiluz itu bermaksud zulida kalau terbalik. hee~


10 Person To Tag:
Smart tag, eh eh takdelah. taknak tag sapa2 pasal rasanya tag ni dah agak basi hehe.

6 comments:

  1. kuri nak tau satu rahsia x?

    jeng jeng jeng..

    sampai sekarang(siriyes sampai sekarang!) kalau saya masuk jiwang.org saya pakai nick pestisid ko dan password ko ;p

    hihihi ingat x ingat x yg ko penah bg password ni tuk saye pakai dulu ;P

    jgn mara noks~ jgn riso, sy x donlod mende yg pelik2, n buang history nye.. pu~

    ReplyDelete
  2. dd duduuuuuuuuuuuuuuuuuu!(panjang skit sbb terkejut)

    hah??? gune username dan paswed yg sama? alamak..lupe..heheh..x ingat pun peristiwa memberi username dan paswed itew. takpe2, len kali kalau masuk x payah clear history pun tapi dont remember paswed jeew kalau ko kat pc awam heheh.

    takpe2..ngan ko, kire halal lah...hahaha..

    ReplyDelete
  3. of course dont remember paswed hahahhaha

    tp skang dah jarang dah donlod ape2 dr jiwang

    dulu jekk mase zaman af2 lepas suke donlod dari ctu hek hek hek

    halal2 hehe tp mmg selamat paswed ko ngn saye, wpun susah nak ingat tp tetap selamat (eh ape kaitan haha)

    ReplyDelete
  4. hahahha..tergelak tergolek kak zue..ampes nye lisa..perlu ke mention keterbalikkan itu..hahaha..and ishh...sape tu yg jerit2 kt blok..salah org kot.. ;p

    btw, btol laa lisa harlisa..hehe

    ReplyDelete
  5. dd dudu,
    skrg ko donlod lagi ke mp3 af? sy fanatik af2 je then dah malas lor. skrg lagila bosan. tah pape je af tu. layan abg toms lagi bagus hahahah..

    kak zue,
    hehe.. kak zue, rindu gile la zaman2 skool dulu kan. pagi2 kalau kul 7 mase inspection dulu memang selalu la A1-3 leh dengar suare kak zue, kuat sungguh dua2 menjerit hahaha.

    ReplyDelete
  6. hahahha...smpi camtu skali ke kuatnye??aduhhh...malu i..haha..eh eh..bukan kak zue kot yg kuat tu..kak eda kot..haha

    ReplyDelete