Saturday, April 18, 2009

1 kilo bersamaan berapa paun???

Happy birthday kepada emak saya. Rindunye..bile laaa nak balik kg..Semoga dimurahkan rezeki dan sihat2 selalu. Tak dapek nak celebrate pasal tak balik kg. Takpe2 aku dh bagi duit kat adik aku suruh gi beli kek. Ko guna buat topup siap ko, aku tak ngaku adik.


Lame tak update. Malas la. Ni pun tiba2 bukak blogger.com sebab bosan tunggu install Netweaver yang lebih kurang 5-6 jam baru nak setel. Huhu, nangis. Sekarang saya dalam mode rajin membaca buku dan kerisauan sebab aku dah gemuk. Macam mana mau turun berat lama saya sekitar 43-45? berat tersebut adalah perlu sebab nak elak pembaziran seluar2 saiz 26. Huhu sedih aku bukak lemari tapi nak pakai jeans tapi ketat. :( menitis2 air mata. Huk huk. Last2 duk ulang2 je la seluar yang muat.


Salahkan tunangan saya, sebab die tu aku tanye aku gemuk ke tak, asyik cakap dah okey, dah okey, tak payah diet, nanti sekeping tak best. Ape yang tak best? Sila frank ok! Kalau gemuk, katekan gemuk. Tak payah jaga hati. AKu pun satu hal,tak reti2 nak sedar diri ke yang aku dah gemuk. Tak payah ngengada la nak tanya orang, tengok cermin sendiri2 kan dh nampak. Benci la, pasal berat naik sikit2. Memula 500g pastu sekilo pastu 2 kilo..pastu..............? Oh tidak, ni belum kawin. Dah kawin???? Edy ajak kawin awal, tapi aku taknak. Tunggula saya kurus dulu. Huk huk. Sedih. Nanti menitis air mata tengok gambar kawin yang gemuk. Laki aku?? Isi pun takde.



Oh Jumaat lepas tak tengok abang toms perform. Motif tetibe abang toms? Ahak ahak. Tetibe aku tersuke performance Tomok. Terpaksa ngaku. Dulu kan main kutuk ye. Dah tu, die je outstanding di kalangan yg lain..Takpe, Fawaz pun ngaku dah die suke tengok Tomok perform. Hahaha. Jgn marah, Fawaz. Lela pun suke abang toms. Erk, kenapa rasa geli ye, 'abang toms???'.

13 comments:

  1. abang tomsssss??yewwwwwwwwwwwww muntah ijau hahaha

    eh lisa, dah ade perubahan belum? dah seminggu ++ kan? hoho

    ReplyDelete
  2. muni,
    muni sori ah taknak teruskan. hehe.

    ReplyDelete
  3. cubaan utk menjadi badan sibuk..

    perubahan ape? taknak teruskan ape?

    heheh

    btw..

    1kg = 2.2046pound

    1pound = 0.453592kg

    ReplyDelete
  4. salam cik liesa.
    lama xmenyinggah.
    nway, abg toms dh ea, haha.`
    dulu sy pon kutuk gile².
    gemok? sy pon nk ckp xgmnok lg tuh.
    sy dh byk pembaziran jeans berlaku,
    sume simpan, sbb berat turun naik.
    dr size 27 - 31.
    lagi la. hehe`

    ReplyDelete
  5. Reebelle,
    ah, tak cuba2 ape pun. cuba cari keje baru hahaa.

    fatin nabila,
    hai..
    wahh tau2 awak memang nampak siket gempals heheeee. dulu maybe kecik sgt lagi kot.... skang dah dewasa hahaha.

    ReplyDelete
  6. aku dh 2 kali tgk die perform kat PAS tu.. lastest skali last week la.. hahahahahahahhahaa... final harus pegi gak ni ;P

    ReplyDelete
  7. oh abg toms...ketahuilah bahawa ramai peminat mu di sini...

    *semua buat wave..*

    hhuhu~

    ReplyDelete
  8. areknee,
    laa, kat PAS ke?? nak pegi gak sambil2 dating. hikhik. jom2. weh ani, nak masuk kene ade pass ke??? kalau ko amek, amekkan 2 utk aku. hihikkkk.aweera tu mcm rock gile last week tapi duk ulang2 lirik same je.

    lels,
    akakakkaa, kelaka la. aku mcm sakit ati plak tengok 1 diari af tu bile bebudak laki af main2kan tomok depan isma. dorg sebenanye tak tau skarang tomok jauh lebih outstanding dr dorg. apsal aku terfanantik ni? auch malu nak ngaku. nyorok...

    ReplyDelete
  9. aku suka tomok jugak!!tapi xnak panggil abg toms;p

    ReplyDelete
  10. roselley
    abang toms~~~
    pu~~~~

    ReplyDelete
  11. aku rase abg toms jadi juara OIAM 3..

    konfirm nganga2 mulut bdk2 af yang main2kan abg toms tu uh uh!!

    ReplyDelete
  12. mun-e,
    amboi tetibe ko abang toms jugak? aku baca blog amylea. sian gile kat die mase die eliminated tuh. huhu..tapi maybe gak peminat2 abang toms yang vote out die pasal die la pencabar terdekat. kenapa aku asyik2 abang toms nih??? yek. tapi abang toms creative la. hahaha.

    ReplyDelete