Saturday, April 25, 2009

Hidung, kereta dan jari telunjuk.

Korang rasa apa kaitan hidung, kereta dan jari telunjuk? Macam takde kan..
Tapi sebenarnya ada, dan jijik.



Muntah kejap. Kuhkuh.





Ok, sambung.




Aku tak tau lah kebetulan ke, atau memang nasib aku malang lalu sedikit jijik bila tiap kali aku kat Traffict Light, atau trafik jam, bila pandang kereta sebelah, mesti nampak pemandunya yang berbangsa ca ya nun alif tengah korek hidung dengan bersemangat sekali. Tu belum masuk bila aku pandang cermin depan, kiri atau kanan lagi. Memang akan adeee je pemandu dari kaum tersebut tengah syok korek hidung. Buruk la weh.

Walaupun kau memandu BMW 5 series sekalipun, ketahuilah, memang dah jatuh saham dan tak bergaya langsung dah kau dengan BMW kau tu kalau jari duk sibuk gali lombong. BURUK, BURUK!!!!!
Eeee geli la.


Ada jugak satu kes, tak silap kejadian di sebuah kedai handphone dekat2 Jalan TAR kot. Tak ingat la. Mamat ni tengah jaga kedai fon dia, pastu sambil2 tu buat la aktiviti tersebut. Aku pun perhati la dia nak tenyeh kat mana pastu, last2 aku nampak die tenyeh kat dinding kedai. Uwek. Geli. AKu simpati kat pelanggan kedai beliau yang datang lepas tu.

Tapi kaum tu jela aku nampak pun. Ade yang tengah syok dengan awek kat sebelah, sambil2 tunggu traffik jam, korek2 dulu hidung. Buruk benar, ok! Tak tau la kenapa asyik aku je yang ternampak. Korang tak pernah nampak ke? Ke mengikut kaum diorang, kalau korek idung dalam kereta tu, ada ong??? Hahaha.


Yang aku tau, Reen dulu selalu nampak ade sorang senior department ktorg pun ade pe'el yang sama. Memang semangat mengorek2 di pejabat mamat tu. Elok2 aku respek dia, terus aku rasa beliau macam busuk je. Dah la setiap kali Reen pandang dia, dia tengah buat aktiviti tu. Setiap kali, ok. Bukan sekali-sekala. Kadang-kadang bila nampak, Reen panggil aku suruh pandang sama. Haha, keji kau, nak bagi aku rasa loya2 tekak jugak ke? Sapa mengandung, sori ye kalau termuntah baca entry ni. Adat lah tu, ibu mengandung. ~


ENtahlah kenapa aku buat entry kotor ni. Saja je nak survey, adakah aku dan Reen ni normal, atau nasib kami sedikit malang. Anda bagaimana? Pernah mengalami?

5 comments:

  1. owh.. ketahuilah.. kejadian tu tak berlaku kat ko saje..

    aku pon slalu gak nampak yg time2 dlm krete kat trafik light sume.. bkn takat kat opis tu je.. uhuhuu

    dan yg pasti.. mmg kaum itu..

    mungkin btol.. ade onggg kott...

    ReplyDelete
  2. reen,
    aku nak survey, aku ngan ko je ke, or manusia lain mengalami jugak.. hurm...konfius.

    kaum lain takde plak kan?

    ReplyDelete
  3. iewwwwwwwwwwwww
    yg lekat kat dinding tu~
    seb baik die x lekat kat henset yg die jual uwek uwek uwek

    lisa, ko dah kene badi kot.. sebab tu, sekali ko nampak, berkali2 lepas tu ko nampak

    sian kamu~ musti merosakkan hari indah pemandangan tu huk~

    ReplyDelete
  4. pekata bile tiap kali ko nmpk org cmtuh..ko lawan balik korek hidung dpn diorg..

    tgk diorg rs jijik ke x

    ReplyDelete
  5. dd dudu,
    sebenanye die lekat kat henset tu, tapi geli nak tulis. ehee takdela, gurau je wok!

    shy_wani,
    ape kate ko try buat? ade beran?

    ReplyDelete