Thursday, May 28, 2009

surat untuk yang terasa.

aku sakit hati sebenarnya dengan seseorang.
sampai tahap aku rasa aku nak cari lawyer pegi saman je orang itu.
tapi aku tak nak cerita apa, siapa, pasal apa, bagaimana.
tiada WH question di sini.
kalau sapa2 terasa dan terbaca, cepat2 datang mintak maaf.
tak kisah la bila dia baca.
hari ini, esok lusa, bulan depan, tahun depan,
datang dan minta maaf.
sebab memang tiada kemaafan untuk orang itu,
selagi dia tak minta maaf.
kalau takde nombor aku untuk sms/call,
sila email ke pestisid di yahoo.
anytime. apology accepted. asalkan ada perkataan maaf je. enough said.
orang tu bukan eddy.
kalau dia buat salah dengan aku pun,
paling kejam hukuman pun kawin esok.
orang tu juga bukan kawan terdekat aku.
cuma kenalan, yang tidak rapat.
tapi mulutnya sungguh longkang.
azwan ali pun kalah.
tak padan dengan umur.
aku doakan, what goes around, comes around.
apa yang aku type ini,
bukan ikut jari aku menaip.
tapi datang dari hati.
hati yang sakit.

ingat, datang dan minta maaf.
aku tunngu, walaupun aku dah nak mati sekalipun.
walau dah berpuluh tahun sekalipun.
sekali kau berdosa pada manusia,
hanya keampunan orang itu yang membolehkan kau aman.
jika kau berdosa pada yang atas,
Dia akan mengampunkan sekiranya kau bertaubat.

aku adalah manusia,
jadi kau fikir sendiri.


kalau tak,

see u, padang mahsyar ok.


i'm serious. jangan buat gurau k.sekali sekala aku serius camni. ape salahnye.

5 comments:

  1. haa...sesape yg sakitkan hati lisa nih baik mntk maaf..
    kang kene jmpe kat padang masyar..

    p/s: ape cer weih? hehe..aku ker yg wat salah?

    ReplyDelete
  2. shy,
    ish takde WH question ni beb sebenanye.
    bukan ko la.
    tapi manusia muda yang penah wujud dlm past life aku. perempuan. kurang ajar.

    noname,
    entry2 kemarahan cmni ade je ko ek dtg curat minyak. umpama tuang garam ke atas luka. duh.

    ReplyDelete
  3. nyesal aku klik "jangan tekan, takde ape pun"

    uh..

    ye, jgn marah saye lisa.. takut2~
    ;P

    ReplyDelete
  4. dd dudu,
    kalau ko pun, ko marah dan tak tau la ko sudi ke x nak maafkan.

    ReplyDelete