Friday, May 22, 2009

May 22

Assalamualaikum semua..

Mekasih la sape2 bagi feedback pasal kes curi tu. Takpe, mungkin tu bukan rezeki kami. Mana tau someday dpt sesuatu yg lebih bernilai drp itu. Dan yg penting perkara tu tak membuatkan aku dan edy bergaduh2 pun. Dugaan bertunang camni ke ek?
Hehehe.


Sekarang hari2 orang call aku for interview. Tiba2 laku plak resume aku. Tapi ade je yg call tapi benda tu takde berkait dengan skills aku, tapi as long as dorang nak provide training, hurm aku cube jela kan. Pening pala x tau nak study ape for interview. Ntah dpt ntah tak, yg penting aku nak blah dari XXX. Selagi x dpt keje or aku menolak interview, selagi tu la aku duk situ. Been there for nothing. kosong.

Tadi ade orang call n tanye kenapa nak blah dari XXX, die ckp XXX is a strong cmpany. If you were in my shoes, then u'll know lah bro. Tak tau aku nak jawab ape dengan soalan camni. Makanya jawapan playsafe, career enhancement. Tanak ah memburuk2kan XXX tuh kan. Tak baik. Mungkin nasib aku sorang je kot buruk kat XXX tu, nasib org lain ok kot.

Ada yang nak offer for senior position. tapi aku cakap aku nak junior je. hahaha. kebodohan di situ. ini nama die, lack of self esteem ye kawan2. macam tak layak lagi kot jadi senior. aku takut orang akan expect sesuatu yang melebihi keupayaan aku. baik aku start balik dari awal. and i dont care.

Next year my plan is to further study(kot). Aku mcm nak amek MBA la. Pasal kalau nak teruskan in IT, aku rasa Master in Cs tak penting sgt, it's better for me to look for professional certificates kot. Lagi berbaloi. Aku rasa la. Sekarang aku pening pk ape hala tuju hidup aku nih. Haih. Istikharah istikharah.

Ade jugak orang call nak dptkan interview utk aku tapi aku tolak pasal position tu jadik developer lagi. I hate codings. Aku benci sungguh3 buat coding. Aku nak keje pakai tenaga je, taknak pakai otak sangat dah nanti dah kawin aku jadi mereng, stress keje and terbawak2 ke rumah. Boleh aku terpikir macam ni? Minah yang call tu ceramah2 aku lagi, u have the skills, why don't u just go deeper into this industry, at the end of the day, u can demand for higher salary and being a consultan blabala. amboi minah cina ni, mcm dah kenal aku setahun. AKu ade sap consultant cert la weh. aku je tak masuk2 line tuh. hidup aku, aku tau la ape aku suka, ape aku tak suka. aku tidak happy pada situasi sekarang ok!

minggu depan sangat crucial kot. banyak interview, ntah2 satu pon x dapat hahaha. aku kan mmg suka pikir2 negatif camni. memang aku memilih kerja pon, pasal aku taknak benda sama berulang. keluar mulut buaya, masuk mulut harimau. then kelua mulut rimau, terkial2 mencari haluan hidup. mase tu umur aku dah berapa laaa.

eddy, saya berharap pada awak. kalau jadi segala plan kite tu, then i'll think of working for u je then i know u'll develop sumthing for me. entahla. aku benci jadi kuli batak orang. aku tak suke hidup dlm comfort zone. aku memang pmpuan pelik skit. ade org syg gile dgn kareer, tapi aku tengok org tu just follow the flow, naik pangkat slow2..takde ape pon yg leh dibanggakan. mcm cousin aku, ade IR, tapi hidup die mengikut skema je, last2 jadik GM,dah memang itu sepatutnye die dapat pada usia die, tu pun setelah berpuluh tahun. bagi aku sebenanye die ade potensi utk pergi lebih jauh. entahlah, mungkin aku sorang je kot tak normal, cara berfikir aku aneh sikit dari orang lain. bukan aku tidak bersyukur, tapi salah ke aku fikir sesuatu yang terbaik untuk diri sendiri. ye aku dah tua. fikir macam orang tua.

3 comments:

  1. aku pun kalo boleh xnak keje programmer sampai ke tua, i have something in mind, tapi takes time & hard works la kan, but for now kena kumpul duit dulu, aku doakan ko ngan aku jugak berjaya, amiiiin

    ReplyDelete
  2. rose,
    kalau aku ade plan bagus ko nak ikut? aku mencari org2 pandai mcm ko.

    ReplyDelete
  3. aku baru pasan reply ko ni, seb baik dudu gtau, heheh, plan apekah???freelance programmer ke ape??-ros

    ReplyDelete