Saturday, May 16, 2009

Kecuaian Membawa...

Dulu punye la aku ni duk check bila la lesen nak expired. Tengok2 belum.. tengok2 belum..

Tiba2...

Time tak check, mati pulak kau lesen. Aku pun tak ingat tarikhnye. Tadi ade isi borang, katenye nak no siri lesen, jadi bile tengok, agak terbeliak lah mak,nyahhhh.. Dah tamat tempoh katenye. eh2 terpondan plak.

Aku ni duk hu ha hu ha pegi ke sana ke mari, merempit sana, merempit sini, rupe2nya lesen dh tamat. Ok la tahun ni at least tamat tak sampai sebulan dah sedar,kan. 2 taun lepas dah tamat 3 bulan baru sedar tau..

Tamatnye 29/04. Dalam tempoh tu aku balik kg, memandangkan edy dan adik aku kemengantukan, tidur ala2 koma, jadiknye tinggallah aku sorg2 diri memandu laju di malam hari kerana nafsu nak balik kampung kan. Orang suruh tunggu esok pagi, tetap tak nak. Ego gitu. Lagipun sukeee sangat drive malam2 dpt potong2 lori, sejuk plak tu. Aku la yang gatal kan, nak bertolak 3 pagi. Time2 gini banyak laah road block nye, lagi2 time lori duk lalu lalang kan. 4 road block semua tahan aku, tp syukurlah tak mintak lesen. Kalau mintak? Ya ampun. Melayang2 wang tunai. Paling2 dorang tu mintak duit kopi. Cari makan malam2 kan. Kalau aku bagi duit kopi, dosa kering la ye. Dosa merasuah. Masuk neraka free. Jangan buat ye adik2.


Esok adalah Ahad. Pejabat pos adalah tutup. Jadi? Nak memandu, tiba2 rasa cuak. Kalau tak tau lesen expired, tak kisah pon agaknye, kan?

4 comments:

  1. btol..
    kalo xtau then it's ok..tp kalo dh tau, mmg xleh nk wat2 xtau je sbb nnt expression nmpk fake..
    sile renew ari isnin jer nyahh

    ReplyDelete
  2. sy baru shj mnghadiri bengkel 8jam kpp
    arghh!!

    ReplyDelete
  3. shy,
    mak mmg nak renew isnin ni noks.. kat terminal je. hari ni mak tak g mane2. langkah kecik je. tunang mak plak kepenatan takmau datang sini. mak sedih nyah..

    suria,
    hahaha. yeaaaa..8jam tu yg kursus cakap2 tu kan? bosan gile..msti die cite teknik 2 saat, 4 saat, blablablaaa...

    ReplyDelete
  4. woo dan dan aku cek lesen aku.. seb bek lambat lg.. bln 9 nnt expired..

    br je nak bg cadangan kat ko soh mempergunekan tunang sbg driver.. rupenye kepenatan plak.. huhu

    naseb ko laa nyah..

    ReplyDelete