Friday, May 8, 2009

The Biggest Loser???

Ui dah pukul 3:07 saat aku start tulis 'Ui' tadi. Kenyang betul la rasanya, mengantuk pun tidak. Nak buat apa ya? Jogging? Lari setempat?

Hehe entry aku pasal the biggest loser mendapat sambutan di kalangan orang yang tidak gemuk tapi perasan gemuk. Perasan la korang. Lagi2 SweetDrugAddict tu. Ko kecik je. Tak payah diet2 babe.

Aku nak menjadi the biggest loser pasal aku memang naik 5 kilo dari berat asal. Risau aku. Balik kampung, dah la adik2 aku kecik2 kurus kering semua. Korang bayangkanla berat dorang 35-38 kilo je. Manusia ke apa? Umur 20 ngan 21 tahun. Patutla aku nampak sangat gajah di kalangan mereka.

Bila agaknya aku nak betul2 azam nih nak menjadi manusia yang disiplin menjaga diet dan pemakanan. Ini tak, lapa tengah2 malam bute aku start kete pegi drive thru. Macam mana tak naik badan? Lapa lagi aku gi makan mi sedap pulak. Memang makan je keje nya. Pastu lagi satu tido. Inilah hasilnya, anak gajah in the making.

Pasal pertandingan tu. Sukahatiakubuatrules:
1.Perempuan perasan gemuk.
2.Timbang berat asal, pastu hujung minggu timbang berat lagi sekali. Kira berapa kilo turun. Nak bagi nampak macam banyak, kire la paun.
3.Eksesais korang buat sendiri. Gym langsung aku tak sediakan. Hahaha. Aku sediakan trek jogging kat Cyberjaya Community Club. Amacam, best? Tak pun trek jogging UPM.
4.Sesiapa yang mengambil Herbalife tidak dibenarkan bertanding.
5.Pakai krim pati halia takpe.
6.Hadiah untuk pemenang adalah - Hadiah kegembiraan setelah mendapat berat badan yang diidamkan.


Kesianlah pada orang2 yang percaya aku nak organize pertandingan ni. Aku pun tak terjaga berat aku sendiri, ada hati nak organize orang punye pulak? Saje je tu entry sebelum ni semata2 propaganda aku je nak tau sape yang perasan gemuk ahhaha.

Ok kawan2 jom kita amalkan gaya hidup sihat. Kalau taknak kurus pun takpe, bersenam adalah bagus untuk kesihatan. Kot2 la korang nampak muda dari usia kan. Sekian. Tata.

3 comments:

  1. jgn lupe selitkan oat dlm diet anda..

    ReplyDelete
  2. 4.Sesiapa yang mengambil Herbalife tidak dibenarkan bertanding.


    haih~


    :P

    ReplyDelete