Sunday, May 10, 2009

Erm

Hai lah. lately mcm2 bende berlaku kat family aku nih. Mcm2 penyakit. Latest adik aku ade buat minor surgery. Tapi kesan surgery tu aku x tau la alergik ubat ke, anestetik ke, ape2 la masa surgery tu menyebabkan mata dia dua2 belah bengkak, pdhal surgery bukan kat mate.

Normal ke wey? Mana2 doktor or doktor wannabe bace nih komen2 la skit. Doc ckp die alergik ngan gas amende tah kat surgery room tu. Jadi pape aku saman doc tu. kesian gile ok aku tgk mata de skrg. Bengkak mcm x leh bukak dh. Dah takde rupe die dah. Adik aku yg bwh die lak kol nangis2 risau, aku plak rase berserabut. Waggggggggggggggggggghh!

8 comments:

  1. sian adik ko.. dah laa kurus, cantek lak tu.. (eh? ape kaitan?)

    xdpt nak tulun terangkan sbb x de kaitan ngan dr. kecuali dr. masrah (eh? ape kaitan?)

    pangg~ sekali~

    lisa g ke fazira kawen nanti?

    ReplyDelete
  2. a'aa kesian gak kat dia.

    pegi2 gra kawin..dh janji ngan die.

    ReplyDelete
  3. sabar2, ade penawar die nnti tu, insya-Allah

    ReplyDelete
  4. Maybe allergy. sebab Puffy eyes. Sebab tak semua orang allergy dekat gas tu. dan sepatutnya orang tak allergy dekat gas tu

    Aku pernah allergy dekat ubat yang sepatutnya orang tak allergic. makan ubat cirit birit. ingat boleh elak masuk ward. Last2, 3 hari kena admit dalam ward. Damn.

    harap adik ko cepat-cepat recover.

    ReplyDelete
  5. haa...better check la.
    akak pun ade alergik. Alergik kat ubat antibiotik. Mmg kalo alergik tu mata akan bengkak2 macam bola pingpong ok. Tapi diri ni tak serik2. Sbb rase susah sgt2 nak ingat nama ubat tu...byk kali jugak termakan ubat yg tak leh makan tu...

    ReplyDelete
  6. unicorn,
    thanks dude. doakan adik aku sama2 nnt.

    hariry,
    maybe die ade resdung kot. n doc dh sahkan die allergic 1 jenis pain killer pakej yg die bg skali dgn minor surgery tu.

    kak izyan,
    dh check dh n follow up.
    kak izyan, secara kebetulan die ternaik jerawat kat atas dahi, then sebab bengkak tu menyebabkan jerawat tu jd sakit gile. a'aa betul mata mcm bola pingpong. tp die jd sakit pasal bola pingpong tu mnybabkan sebijik jerawat kecik je jd sakit gile. kesian die. nak gerak pon x leh pasal berdenyut2 smpai ke kepala. x tau la cmne ni. risau plak. pdhal ktorg 2 bradik paling tak ngam, jmpe je asyik gaduh. huhu.doakan adik saye ye.


    thanks all.

    ReplyDelete
  7. ada mesti ada...aku dulu operate rahang..tekak aku sakit.biasala tu...sbr je t lama2 okeyla...cian adik ko bg aku jaga kan senang...heheheh.jgn mrh kak ipar

    ReplyDelete
  8. apit,
    ko takde keje ke kat opis nak gi jaga adik aku. jomla balik. tlg mak aku jaga, walaupun tak kenal. haha. ringan tugas aku adik bradik.

    ReplyDelete