Monday, May 18, 2009

Kami dicuri...

Korang, aku nak tanya ni. kot2 sapa tau. Aku memerlukan bantuan. Ada tak sapa2 kenal mana2 ustaz ke, yang boleh tolong kita dapatkan barang yang dicuri.

Henpon tunang aku, 3 bijik kene curi. Err, actually salah 1 tu, henpon aku la, yg diguna buat modem broadband. Nokia E63, dengan 2 bijik sony ericsson. Yang pelik, ade lagi handphone2 lain atas meja dia, tp yang elok je kena curi. Yang rosak tak kena curi. Wallet dan duit pun ada, tak kena curi. Satu je handphone yang berfungsi selamat , handphone yang company dia bagi.

Mak aku plak siap pesan lagi, jgn la marah2 edy, kesian dia. Mesti tengah stress. Tidak, ibuku. Anakanda tidak marah, cuma risau je pikir siapa lah yang dengki sangat dengan dia. Edy ni tiap2 handphone dia guna ada untuk fungsi2 tertentu. Si pencuri ni pulak macam tau2 je fungsi2 henpon tuh, dan pandai pilih, handphone yang ofis bagi dan keje ofis tak curi pulak. Yang handphone untuk bisnes dan privacy kena curi.

Sapa la yang nak buat dajal ni. Dah la dalam nokia tu penuh dengan info2 pasal new business die setup, contact number segala. Aku plak yang rasa tension. Oh, dugaan apakah?


Mak nak gi nangis jap noks, henpon mak pun termasuk sekali. Tula, henpon aku tu aku tak guna, jadinye aku gi bagi edy guna pasal nak berbroadband kan. TUnang mithali katanya. Jadinya, hilang lah jugak. Pasni tobat pakat pakai streamyx je, modem ADSL takde kot org curi.

:(

tolong ye kawan2, sapa2 kenal ustaz tu. terlalu berharga info2 dalam henpon tuh. Num kad kredit pun aku save dalam tu. Entah2 siap dengan num pin. Kesimpulan, jangan letak info2 penting n covidential kat handphone. Kita tak tau siapa di sekeliling kita yang kita boleh percaya dan tak boleh percaya. Aku dah malas nak percaya orang sangat dah. Sabar ye syg, nanti kita gi beli henpon baru. Tapi saya tak mampu nak ganti balik la info2 dlm tuh. :(

4 comments:

  1. loh, sian ko ngan pakwe ko lisa, sampai 3 henpon sekali die amik, ntah2 orang yg pakwe ko kenal, sebab die tau jek psl mende2 tu, ok ok xnak tuduh, aku pun xkenal ustaz mane2, tapi kalo xsilap ade kan solat sunat ke doa untuk cari barang hilang, ade dlm buku tapi kat umah lak, try ko gugel

    ReplyDelete
  2. ros,
    takpela anggap je takde rezeki. hurm, td die kol hosmet die, ade sorg hosmet die bangun kul 6, die tengok pintu dapur terbukak. die pegi la tutup, ingatkan ade sape2 bangun awal lagi, basuh baju ke..rupenye ade org masuk daaa.
    harap pencuri bangang tu campak simkad ke kat blakang tuh. budak tu pon ilang duit gak.

    ReplyDelete
  3. uish.. seksenye ilang henfon..

    alhamdulillah.. slame aku pakai fon.. tak penah lg terilang.. harap2 takkan jd la..

    aku doa smoge dpt jumpe blk..

    ReplyDelete
  4. reen,
    ilang 1 henpon pun seksa.
    cuba bayang hilang 3 sekaligus?
    aku sedih, tapi die rilek jee...
    :(

    ReplyDelete