Sunday, May 31, 2009

Dilemma

Ni la orang cakap, takde keje cari keje.
memang aku cari keje pun.
pastu main belasah je kan.
mak aku la suka sangat suruh aku apply UMK tu.
di kelate deh. jauh weh ambo keno kelik kelate nih.
pastu skang aku dh dpt interview, ke test. ntah.
kat sane la..3hb. jauh wey nak balik.
3hb pagi buto. dh tu aku nak bertolak bape hb?

dh la aku plan nk blk kg 3hb, kan skang dh kene cepatkan jadik awal.
harus ke aku pegi.
kalau pegi tetibe dapat pastu ngade tolak.
ke better aku kol orang sane siap2 cakap taknak.
kalau dapat,
kebaikan: bangga.
keburukan:
  1. maybe kene black list ke x kat gomen?
  2. mencaras peluang orang lain yang lebih mahukan tempat di sana.
  3. kalau dapat, aku lebih rasa susah nak wat keputusan. taknak la pergi dan ikut ape yang aku taknak.
ke, pergi je pastu kalau test, jawab macam kan aku seekor lembu iaitu buat semua salah.
kalau interview, aku pegi dan jawab macam kan aku ni orang bisu.

actually aku bukan nak sangat, tapi aku isi borang pasal nak jaga hati mak aku.
aritu aku dh slowtalk dah ngan mak aku, takmo duk sana lagi wat masa skarang.
kalau dia nak aku masuk gomen gak, aku akan cuba tapi di sini, bukan di sana.
sebab, aku nak kawin dh taun depan. laki aku tu die banyak bisnes kat sini.
cmne nih?
nk balik gak kampung, tapi tunggu ktorang dah tua bangka.
interview gomen kat putrajaya pun aku dpt gak 24 hb nanti.
aku lebih ke arah 24hb tu la kalau nak sangat masuk gomen kan.
walaupun aku x minat nak masuk gomen.
tsk tsk.
oh ibu,
aku dalam dilema.

aku nak keje swasta sebenanye. atau suri rumah. boleh?

No comments:

Post a Comment