Sunday, December 14, 2008

Sape² Yang Suka Clubbing

Al kisah..aiyyyibbb..

Aku ade sorg makcik yang sangat lah kelaka, jenis ckp meleleh², kalau leleh tomok tu, kene tinggal 10 tiang, menang makcik aku, clumsy dan kadang² tak sedar ape berlaku di sekeliling tp die sgt baik hati.Aku tak tau cmne nak describe kelucuan dan sifat² die yg aku x pnah jmpe kat mane² orang sekalipun.

Baik hati sgt die ni.Kalo sampai umah die, hatta ckp nak singgah 5 minit pun bertukar 5 jam oleh sbb skill beliau yg pandai melengah² dan meleleh²kan masa.Smalam adik aku sakit perut.Singgah umah die jap nak anta barang, tapi kitorg kene tahan 2 jam sbb die pegi masak dulu pastu pakse adik aku abiskan smue sayur, roti dan telur dadar sepinggan sbb die ckp nak kasik perut padat coz nak kene mkn ubat.aduihh.kalo aku kene gi umah die, aku mmg sangat³ la tensen.sbb aku kene hadapi deraan psikologi oleh sifat² meleleh beliau.takde la pulak pelakon ke, artis ke yg sesuai utk dikategorikan mcm makcik aku ni.kalo aku bwk korg jmpe die, tobat korg tanak dh jmpe aku rase, melainkan sape nak mkn free.tapi die mmg very³ baik hati tau.

tu mukaddimah je.skang ni persoalan yang aku nak utarakan.sape tau spendrups tu ape?smalam aku nampak ade dlm peti ais umah makcik aku.botol amat meragukan.aku google, jwpn die adelah adik bradik la dgn beer.tapi aku tanye yus lelaki budak ofisku, die kate, die pnah nmpak botol cmtu kat ikea.die kate yg tu non alcoholic.tapi aku try cium, masam yg amat.aku takut sbenanye cousin aku yg minum bende² x patut.pastu die gi pesan kat makcik aku ke, ckp jgn minum coz tak sesuai utk org tua ke.maklumla, cousin aku ni baik, tapi beliau juga adalah ahli muzik, maka tak boleh kawin dgn sabariah.sbb sabariah kene kawin dgn majistret.ape aku merepek.lgpon cousin aku pmpuan.sblum ni pun cousin aku lg sorg pnah skodeng gak peti ais umah makcik aku, die nampak ade 1 botol mcm wine gitu, ke beer tah.aku x tau sbb aku bukan kaki botol.botol itu warnanya hijau dan panjang mcm dalam tv tu.tapi cousin aku belek², die kate, ade tulis kat situ non-alcoholic.ntahla, aku x paham.tapi amat meragukan la.lagipon makcik clumsy aku ni ade sejarah pernah tersilap beli todi kat anak die mase gi shopping brg dapur.tertukar dgn air gas.ape la makcik aku ni.pelik sampai ke tahap tu.tapi beliau menunaikan solat 5 waktu cume aneh sedikit je sifat beliau.

ok la, entry ini sekadar aku nak tau je, spendrups yg botol mcm botol coke,kat dpan ade gambar santa claus dan ade tulis since 1901 tu adekah beliau adalah arak atau air biase je tapi poyo nak berlagak cam arak.maklumla aku ni org kg,aku minum air suam je.spendrups² ni aku tak tau la.jwb ye sape tau tuh.

sekali lagi ditegaskan, makcik aku tak minum arak, beliau adalah clumsy, kelakar, dan sangat baik hati.maybe beliau tak tau yg dlm peti ais tu adelah arak, bukan sbb beliau bodoh, beliau pandai.., tapiiii sifat dan sikap beliau yg aneh tu.

9 comments:

  1. ape kah minuman itu..??

    nasib baik aku minum rebina..

    tade warna hijo..

    semua ungu je..

    hehe..~

    ReplyDelete
  2. air die kale merah la..bukan hijau.tp mlm td makcik aku serve aku ribena.
    sbenanye makcik aku ni ok.tp umah die mmg english style.sbb tu tetibe aku ngan adik aku ni jadik suspicious sket.aku dh check dh, air tu non alcoholic.ni msti keje cousin aku ni minum air ni.emmm tp still yg kluarkan air tu,adelah pengeluar air2 alcoholic, walopon air dlm pti ais tu non-alco..

    ReplyDelete
  3. uiks...bole le pule tertuka todi dgn air gas!!

    aku rase belum lulus utk jd suri rumah kot...hihihi

    ReplyDelete
  4. kenapa tajuk sapa2 suka g clubbin?? x smesti g clubbin minum.erk!!!..entah nk kata arak ke x tp byk je kt jusco yg botol mcm wain tu non alcholic jgak..terpulang la kan.hurmm

    ReplyDelete
  5. fa,
    die lulus je.anak die je tak lulus nak jadik muslimah.

    saizulhafiz,
    bukan aku ckp sape clubbing tu minum,aku tanye sape suke clubbing tu kot2 dorg pnah nampak botol tu.ade aku kate org clubbing minum?ade ade ade??hehehe.

    yg cam jusco tu mmg btl camtu.tp yg ni pengeluar die mmg pengeluar wine n beer.alaaaaaaaaa, ala2 malta gitew.tp aku bersangke baik la..die x minum.coz duk ngan mak sndiri kan, kalo mabuk tu mmg obvious la.

    ReplyDelete
  6. haa... aku reply kat sini ar ek.
    tu ar. aku geram gile ni.
    bodow ar sape naya kak di cenggitu. tp ko ade bace tak entry dia sbelum ni yg dia gi umah org kawen tu. kan dia ade ckp dia kembang sikit kan. aku komen dia kembang bnyk mcm mak org anak 5. pastu kat entry baru tu dia tulis 'aku dah tua'.

    aiyok!!

    aku chuak deh!

    ReplyDelete
  7. nahar,
    haaaaaaaaaa ko la ni punca kak di nak ttp blog...ha haaa tak tau..baik ko wat press conference, permohonan maaf terbuke.bajet mawi sket.hahha.gurau je.

    ReplyDelete
  8. hahaha. wah diskusi kak di kat sini. hebat ko. kasik la email sayu sayu sket rayu jgn totop. ako pon bosan gak la sbb ako bace jugak la isi mase terluang. haha

    klo ko berjaye pujuk, ako ucapkan berdas das tahniah yer

    ReplyDelete
  9. fio,
    kene pujuk ke wey?ko tanak pujuk?

    ReplyDelete