Monday, December 15, 2008

Boleh Pecaye Ke Tak?

Erm tadi akak cleaner ofis aku, yg agak glam la di kalangan cleaner. Dtg kat aku, mintak tlg nak pinjam duit RM50.Mmg aku tanak bagi pon. Sbb, duit aku sndiri hampir habis walopon dlm purse aku mmg la ade lagi not 50.Tapi, katekan die menipu, maka, aku akan burn 50 engget cmtu je.Lagipon aku ni susah skit nak bg org pinjam duit pasal sejarah family aku sangat banyak terhadap penghutang-penghutang. Smpai tahap yg berhutang ngan ayah aku 50k pun x bayar2.Tak pasal2 ayah aku sndiri tak cukup makan,nak tolong org punye psl.Sedare sndiri pun pnah tipu bapak aku.Tu tak masuk lagi cine main balak yg ajak ayh aku rolling modal balak die.balak pale otak ko.Bayar bapak aku skarang jugak!

Berbalik pada kisah akak cleaner.So bg menyelamatkan diri dan bersandiwara, aku pun panggil kawan-aku-yg-baik-hati(tanak gitau name, tapi ko tau la ko sape kan hahahah).Tak sangke akak cleaner tu mengalih pandangan terus ke kwn aku dan tanye ade x duit 50, nak pinjam buat yuran anak kat Indon.Esok anak pekse. Cek die tak dpt dicashkan lagi. Esok petang die datang byr. Mata die mcm dh nak berair aku tengok.Mmg aku pandang terus ke ank mate akak cleaner tu.Tapi siyes, mcm muke tgh susah(or maybe susah nak create ayat nak menipu, sape tau?)Baik ati la kwn aku ni, die bg akak tu pinjam. Aku mcm dilema gak td nak bg ke tanak. Tapi mmg tanak la sbenanye, coz aku dh bgtau, dan dlm entry sblum ni ade gak ckp, duit aku hampir habis.Ni pun mak aku ade sapot skit nih.Kalo aku bersusah-susah kerana org, nnt bile aku susah, takde org nak tolong. Seb baik nnt ade org offer nak support aku ujung bulan ni.Kalo tak, kete aku kenyang, perut aku lapar.Dah la aku demam ni, nak gi klinik pun tak mampu.sedih tak korang, dgn kesusahan aku?ade sape2 nak derma tak?hantar ke akaun MBB aku ek. :P

Jadi kawan2, marilah kite berdoa agar kawan-aku-yg-baik-hati tu tak kene tipu kat kak anum(eh tetibe tulis name sebenar akak cleaner) haha.Kalo ko tak byr, siap ko Kak Anum. Kami akan report kat Big Boss.Aku bleh jadik saksi.Semoga beliau betul2 dalam kesusahan dan betul2 nak pakai duit dan betul2 akan byr balik petang esok. Amin.

p/s: aku rase bersalah kat kawan-aku-yg-baik-hati, sbb aku panggil die, dan die baik hati, die bg kak anum duit itu.huhu.

p/s2:eh aku harap die betul2 tgh susah tu bukan berharap dtg bala pade die tau,aku hrp, die pinjam duit tu mmg betul la die dlm kesusahan,maksudnye die bukan meminjam utk menipu ok.lagipon td bebudak ofis dh open table bincang takut2 kwn aku kene tipu sbb kat ofis aku ni dh byk kali kes scam especially dr guard2 yg pow duit org.aku tak tau cmne drug addict dan org br lepas kluar jail bleh lepas jadik guard.

Lagi moto hidup aku, merangkap persoalan hidup: Time orang susah, orang mintak tolong kita, time kite susah ade ke org nak tolong?

17 comments:

  1. aku amin kan jugak utk doa ko tu.. aamiiinnn...

    *sgt2 berharap yg kawan ko tu dpt balik duit dia..

    huhuh

    ReplyDelete
  2. kan kan.aku rs bersalah la kat kwn aku tu.agak2 die marah aku tak?

    ReplyDelete
  3. aku rase kan, kawan ko tu mst tak marah.. die kan baeeeekkkkkkkk... wakakaka...

    alaa... kalo die tak pulangkan, mintak la nnti..

    p/s: die penah pinjam selipar aku, tp tak pulangkan. huhuhuhu

    ReplyDelete
  4. Harap pakai tudung tapi perangai macam anjing.

    ReplyDelete
  5. anabest,
    erm tu la pasal.die lupe kot yg tu.cume aku risau la pasal kwn aku yg baik hati ni.kalo die kene dr tipu cmne?aku harap tak..

    anon,
    hai..mcm tau je dtg dr mane..ish ish ish ye keee..

    ReplyDelete
  6. aku pun harap kawan ko yg baik ati tu dapat balik duit die..xpe2x..kita tunggu esok petang jer..klu x..hurm..kita kena miting nk wat ape..huhu..esok miting pagi tu leh tanya soklan ni x?

    ReplyDelete
  7. waaah betul2.aku hrp esok die dtg la dan byr.lagipon risau aku bile dgr cite ijan.
    sbenanye aku rase lebih bertanggungjawab bile tetibe kwn baik ati diheret same.
    tapi kan td, mmg mate die mcm sedih2 tapi die x pandang mate aku bile aku pndg mate die.
    satu lagi harapan aku, agar uncle tu tak kene pow lagi pasni.

    ReplyDelete
  8. lisa, kwn aku penah ceta psl ade sorg guard ni mintk pinjam duit.

    2-3 kali mintak ngan muka kesian.kwn aku pon kasi la 20hengget. janji nk byr esok. esok tu xnmpk2 dah muka die

    huhu

    ReplyDelete
  9. xpela lisa,

    aku doakan kak tuh xmenipu kawan ko 2, kalo die tipu, anggapla mende 2 sedekah, at lis dapat pahala kan(ayat nak sedapkan ati)

    ReplyDelete
  10. laa.. tadi die datang mintak pinjam duit kee.. aku ingatkan die nak kemaskan opis..

    dah la aku tengah panas ngan cleaner tuh.. buat keje nak taknak jee.. tong sampah aku.. kalo aku tak sound.. mmg die takkan buang laa.. mmg dah kene ngan aku hari tuh... huhuhu.. tunjuk rajin bile cik S tuh ade jee =$

    aku cam rase sangsi jee bile ko cite pasal die nak pinjam duit tuh.. hmmmm.. harap2 kawan baik ko tuh dapat balik la duit tuh (sapekah kawan baik ko itu.. macam kenal jee)

    ReplyDelete
  11. kak anum tu penah pinjam duit kwn aku jgk.. mmbr aku ckp dia gune utk topup kut. de skali tu aku tgh feeling2 dlm toilet. aku dgr de org masuk toilet sblh.. kak anum tu la. aku dgr dia bual fon ngn bf dia. bual gaye cm budak skola bru dpt fon je..

    ReplyDelete
  12. tp xkan yuran pekse anak kat indon pinjam 50 jek huhuu sangsi sangsi

    hai cik anon, besnyee bahasa ye~

    ReplyDelete
  13. kak anum pandai pinjam duit ke??

    hopefully ke arah kebenaran lah..

    kalo yang mcm pekerja xXx gtau duk gayut ngan bf,memang kesian ar kawan-ko-yg-baik-hati tuh..

    adehh...

    p/s : tak pernah dgr fawaz marah begitu..watch out kakak cleaner..somebody dah terbakar nih..huhu~

    p/s2 : chemun ade blog tak gtau..majuk..!!

    ReplyDelete
  14. muni,
    emm emmm aku hrp kwn aku tak menerima nasib yg sama.doakan beliau ok.

    rosealley,
    jap g kwn aku tu msti bace komen ni.sedekah la ekk.

    fawaz,
    aku slalu ko bengang dgn die pasal cubic ko tu blakang dan die tak pg ambik smpah tu.kene slalu pesan ni.tak pun kene si S ade skali kan.

    pekerja xxx,
    opsss really?ko tak tersalah org kah?
    so pasni kene beware la ek.

    dd dudu,
    btul dh tu.kalo kat indon, 50 engget tu dh bape ratus ribu rupee agaknye kan.

    anonymous,
    haiiii aku x cr pasal ngan org pun, org dtg carik pasal ngan aku.suke hati ko la.anyway thanx.

    ReplyDelete
  15. lels,
    owh komen ko lupe reply.meeting td.meeting busan. :(

    tu la, kalo org baik mcm fawaz dh mula hangin, agak2 ape ek..
    wey, doakn kwn-baik-hati tak kene tipu wey.

    dulu jam aku pnah hilang kat surau.tp salah aku la sbb aku yg tgglkan.tu pasal aku dh tak caye org dh.surau opis besar lak tuh.

    ReplyDelete
  16. tu laa.. tempat aku kat blakang.. mmg slalu die tak angkat laa.. sampai dah penuh ngan bau skali.. tak tahan woo.. "kawan" aku plak suke sangat buang makanan2 dalam tong sampah.. huhuhu

    eh.. terlari topik lak.. ahahah
    back to pinjam duit tuh..
    harap2 kawan ko tuh (kawan aku jugak) dapat balik duit tuh.. =)

    ReplyDelete
  17. fawaz,
    ish ape la kwn ko ni suke buang makanan plak.dh la kuat mkn ek? hehe

    pasni kalo die dtg nk pnjam duit, kite x yah bg la ek.

    ReplyDelete