Thursday, March 19, 2009

Dot Blogspot

Bila ek aku nak rajin resize gambar bertunang? Malas!
Sabar jela ek korang. Eleh, macam la orang nak tengok sangat gambar aku.

Hari ni, XXX dah block .blogspot.com. Hari tu block blogger.com. Wah, pandai ye kamu. Tapi kelakar, sebab under reason: anonymizer. Anonymizer?

Maka, sapa2 yg blogger tegar tu, sila la berpindah ke wordpress. Hehe. Aku memang dh ada rumah sana, tapi malas nak peduli.

Aku harap, mulai esok, XXX akan block pekerja2 datang kerja pulak, tapi tak buang pekerja. In other words, jangan datang keje, tapi bagi gaji. Hahahhaa.

Next untuk diblock adalah................


.............




dan next,
  • DELL nak buang 5000 pekerja di Malaysia. Hari tu bukan main konon buat walk in interview nak hire ramai orang. Sekali nak bagi VSS pulak. Bijak2.
  • SONY nak bekukan bayaran gaji dan memotong bonus.

dengar cerita,
  • FLEXTRONICS Shah Alam dah tutup, bungkus, lingkup terus. Nasib baik tunang aku(kekok i nak sebut tau) dah lama tinggalkan Flextronics. Kalau la dia keje situ lagi, mcm mana laa agaknye.

Kawan2, marilah kita bersahabat baik dengan jobstreet.com pula.

9 comments:

  1. lisa! ko malas nak resize ke ko xtau kwujudan tools untuk resize gambar?

    sila donlod PIXresizer cpt!

    kang aku meroyan kang!!

    muahaha

    ReplyDelete
  2. dgr cite kampeni xXx nak bg bonus.. ade harapan ke?huhuh

    ReplyDelete
  3. nak tengok gamba kamu tunang... wuwuuwuw

    ReplyDelete
  4. cik reeBeLLe,
    ari tu kami der coffee wif management anirud tu kate der bonus..kire hebat gak satyam nih kan dalam dok gawat2 leh bg bonus..ni mesti sebab ramai yg dh berhenti kan..so pe kate kite galakkan org lein berhenti dr satyam..boleh ker mcm nih??

    ReplyDelete
  5. Dell VSS production line je ..

    sekarang semua kompeni production problem. Sebab gawat. Takde orang nak beli barang. Satyam Malaysia ok lagi. Sebab ada perjanjian ngan k'jaan mesia. Kalau takde susah skit ..

    ReplyDelete
  6. xXx nak bagi bonus ye bulan nih..

    hebat2..kite doa je lah kite dapat bonus yek..

    p/s : letak gambar kawen je lah nanti yek lisa..(i xlarat tgg u punye gambar tunang taww..)

    ReplyDelete
  7. huhhu...
    aku nk blk malaysia gak..cari keje..

    weih..jgn ngelat..post gmbr tunang cpt2 k..

    ReplyDelete
  8. mun-e,
    camnilah kisah dia.
    sebenanye gmbr dlm simpanan aku ni, adalah dr kamera edy dan memory kad nye ade ngan aku. sebab die pun x tgk lagi, jadi aku pun malas nak publish bg org ramai tgk lagi.
    reason kedua, memang aku malas, bukan x tau wujudnya software tu.

    reen,
    aku pun dengar cite gak. harap2 betul tapi jangan mengharap..hehe.

    dd dudu,
    gambar saya ke tunang saya? haha
    sila rujuk komen terhadap mun-e.

    hunnyBie,
    penat je aku berXXX akhirnya ko terus tulis direct je nama kameni yang bermaksud 'truth' tu. truth ke??
    tapi die hidang kopi tak?hahahaa.

    m@Y@z,
    dorang ade duit pasal dh ramai org resign hahaha. jgn resign lagi. dapatkan hak kite. ana tak dpt la ek? pasal syarat die, org yg dh anta resignation letter tak dikira. must be active in the system.
    wah, aktifnye!

    Lels,
    ok, aku letak gambar tunang bila dh kawin. gambar kawin lak aku letak bila dh dapat anak no 5.

    shy,
    aku rasa, aku ade je keje yg leh bg ko. ko keje ngan aku nak? wartawan gossip. ok?

    ReplyDelete
  9. ooooh gitu. bagus2 utamakan tunang anda.

    hahaha. :p

    ReplyDelete