Sunday, February 15, 2009

Botox

Tadi kan mak aku call. Dia baru je siap buat check up untuk adik aku. Adik aku tu memang tak sihat. Dulu dah operate sebab apendix. Then dia ada satu simptom tangan berpeluh-peluh. Ape name tah sakit tu, hyperhidrosis kot. Aku tak sure la nama yang tepat.

Penyakit ni, tangan si mangsa akan sentiasa berpeluh-peluh. Memang la nampak macam biasa je. Tapi, si mangsa akan berasa rendah diri sebab nak salam dengan orang pun segan pasal tangan basah kan. Penyakit ini akan mengakibatkan kemurungan. Contoh adik aku ni, kalau nervous ke ape, memang dia akan berpeluh menitik-nitik kat tangan dia. Aku pun perasan kalau orang datang rumah, dia tak suka nak campur-campur sebab maybe dia malas nak salam kot. Time dia rajin salam tu, mesti kebetulan tangan dia tak basah masa tu. He He.

Pernah je masa dia buat kerja sekolah, sambil pegang pen, habis basah kertas dan buku dia. Sambil buat kerja sekolah, sambil lap tangan. Aku kesian betul kat adik aku. Setau aku, Heliza AF5 tu pun ada sakit ni. Aku rasa la.

Adik aku ni dah menjalani rawatan pakar. Tapi kan, aku rasa kelaka la sebab 1 of the solution adalah kena cucuk BOTOX kat tangan dia. Sekarang dah 15 orang dah mangsa sakit ni yang dirawat Doc ni dan semua cucuk botox. Dah la setiap 3 bulan maybe kena cucuk lagi. Haiyooo. Bergaya ko Nasha(adik aku). Muda-muda dah cucuk botox. Ni nanti ni mesti banyak duit habis kat tangan ko yang cucuk Botox tu. Fewit. Muda-muda dah cucuk botox. Ni kira tak berdosa kan sebab salah 1 kaedah rawatan. Dia bukan nak bagi tangan cun pun. Nak merawat hyperhidrosis tu je.

Aku harap adik aku tak mintak doctor tu gi cucuk botox kat muka, mulut, dahi, hidung dia sudah la. Nanti muka jadi macam ni:


Zahida Rafik. Macam badut kan? Horror gila.


Umie Aida. Ada la iras-iras bapuk.


Christina Aguilera. Kafir. So lantak dia la nak cucuk tang sana cucuk tang sini. Tapi, buruk jugak.


Rosnah Mat Aris. Ni muka berkat ambik air sembahyang.


Rohana Jalil. Macam rimau.

Dan banyak lagi...tapi tak jumpa gambar. Yang aku syak, Azean Irdawaty, Anita Sarawak(ni makan ulam dan berkat air sembahyang dan zikir serta selawat. Puke), Zila Bakarin, Mas AF, Wati Elite.

Muka diorang sepesen kan. Dagu panjang tak pun macam bengkak tang mata. Macam kucing dan rimau pun ade. Especially Azean Irdawaty dalam cerita Waris Jari Hantu. Dah la saka harimau, muka pun macam rimau. Seswai!



Semua gambar dikreditkan ke http://www.sioloon.com. Aku google je artis botox terus masuk blog ni. Terima kasih ya.

3 comments:

  1. eeeeiiiii...menakutkan,kenapa la org suka cucuk benda yg mmg xcun.hahahahaha

    ReplyDelete
  2. camne rupe tangan kene botox ek ;p

    ReplyDelete
  3. saizulhafiz,
    menakutkan...sapa yg ambik ni aku x paham la kenape nak cucuk2 lagi kan. pdhal dah nampak depan mata kesan yg buruk tu.

    dd dudu,
    tangan tu akan menjadi mulus, lembut dan tegang. hahahhaa.

    ReplyDelete