Thursday, February 19, 2009

Blog dan Korang

Adik aku pernah cakap:
'Eeeeeeee aku tak tau la apsal budak2 Uniten ramai gile buat blog. Tah pape je...Sikit2 nak cite kat blog. Bosan..'

Aku diam je sebab aku pun ade blog.
Nasib baik adik aku tak tau aku ade blog. Kalau tak, mampus aku kene bahan.

Aku blogging sebab aku nak lepaskan kemarahan/apa2 tak puas hati/hilangkan tekanan.
Dulu aku ade blogdrive, tapi dah lupa password. Then friendster blog, tapi dah berhabuk.
Aku sebenarnya lebih selesa menjadi silent reader blog orang, contohnya blog2 kelakar dan salah satu adalah blog Green Apple. Sumpah, memang kelakar dan menghiburkan hari2 aku blog Kak Di sorang ni.
Blog aku sendiri, aku tak buat kelakar pun, takde isi yang ilmiah, takde nak tunjuk2 gambar, sekadar tempat luahan perasaan, kemarahan dan ketidakpuasan hati. Tapi kadang2 post jugak sesuatu yang diluar konteks itu.
Jadi, aku mintak maaf kalau ada entry yang menyinggung mana2 pihak.


Persoalan aku, kenapa ramai sangat orang nak blogging ek sekarang?
Dan, boleh tak korang senaraikan blog2 best supaya aku dapat baca bila bosan. Tak kuasa la nak bloghopping, pastu tengok2 blog tu tak best pun sebenarnya. Huh!


p/s: aku dalam mode bosan-gila-babas-la-baca-buku-malaysia-kita!

7 comments:

  1. saya suke bace blog jebon ngan hanis zalikha yehhh (' '.)/

    lisa nanti sy nak wat entry pasal blog kesukaan jugakkkk tungguuu :D

    ReplyDelete
  2. mekasih ek korang.
    shy, list ko tu ok gak.

    ni list aku:
    hanis zalikha
    jebon ( lama x update)
    green apple
    ondscene
    akubimbo
    apple syndrome
    mama hanis zalikha

    blog kwn2 hari2 gak aku baca tapi jarang tinggal komen, pasal blogger.com ni kadang2 bengong sket.

    kalau takde keje langsung, aku baca gak blog piah. tapi aku rasa, kat situ jadi mcm chatroom di kalangan orang 30an dan ke atas plak. bosan dah.

    tapi yang aku slalu masuk, adalah cari.com bace gosip dan current issue. hehehe.

    ReplyDelete
  3. 1)akutakpeduli.blogspot.com
    2)ceritaseorangakuyangtakdeapaapa.blogspot.com
    3)puisitepijalan.blogspot.com
    4)o-y-e-t-t.blogspot.com

    sama aa kite..aku pon suke jd silent reader

    ReplyDelete
  4. try bace hilangpunca.blogspot...layan gak tulisan die

    ReplyDelete
  5. ini antara senarai aku selalu meng-kelik. list yg ade dalam link aku pasti akan aku klik punye..

    #1-http://bapak-gulagula.blogspot.com
    #2-http://cursingmalay.blogspot.com/
    #3-http://aboutagirl-belle.blogspot.com

    hope dapat membantu ke-BOSAN-an anda..

    huhu~

    ReplyDelete
  6. unicorn and lels,
    thanks yaaa..aku akan cuba click2.

    ReplyDelete