Monday, January 19, 2009

Dot dot dot . . .

Ape da tajuk camtu.
Takde idea sudah, mau update.

Bosan gila la aku kerja sekarang. Sebab, takde kerja la. Ape lagi sebab yang lebih munasabah( adik aku panggil, 'munasarawak'. bengong, ko ingat nama negeri ke?)

Yea, weekend nak balik kampung. Balik tanam jagung. Aku betul-betul nak tanam jagung. Bukan nak berhenti kerja. Jangan salah faham.

Wah, lambatnya aku nak dapat kerja baru. Sapa-sapa nak ambik aku jadik buruh kasar pun takpe, janji gaji bagi aku taraf Exec. Hak hak hak.

Kesiannya kat budak-budak ofis aku yang pegi Career Fair hari tu. Bila orang kat booth tanya, kerja kat mana, asal jawab je nama company, kena gelak. Ooooii korang sampai ati gelakkan kami ya? Pergi gelakkan Mr tainted CEO tu sudah la. Kami tidak bersalah.

Mangsa terkini adalah Cik Reen, tadi beliau ke CIMB nak tukar alamat rumah. Bila bagitau je kerja kat mana, kena gelak lagi. Huahuaa. Ahli-ahli XXX, lain kali, pergi mana-mana, jangan la bwk tag XXX tu. Aku takut korang kena gelak je. Kejam la dunia.

Aku licik sikit, orang tanya kerja kat mana, aku jawab kat block 2310. Haha.

6 comments:

  1. memang expected kene gelak kot.
    takpa.
    esok hari kita gelak dia pulak.
    ha
    ha
    ha.

    ReplyDelete
  2. 'munasarawak'
    hahahahahaaaa lawak giler, xpenah pasan b4 nih

    ReplyDelete
  3. suka-suka je gelakkan company ku yg TERSAYANG nih..

    aku SAYANG company XXX tau..
    aku SAYAAAANNNGGG sgt2 company XXX..

    haish..!!

    ReplyDelete
  4. biarlah aku berjuang tuk selamatkan XXX wakakkaka..

    ReplyDelete
  5. ko ni memang peka ngan kehendak ekonomi skang. kita kena memajukan agrotek.

    sila la tanam jagung banyak-banyak.

    ReplyDelete