Wednesday, July 22, 2009

Malang yang berbau hangit

Hadoi penat nye. Baru sampai rumah. Balik keje 7.45, takde la lewat sangat.


Alkisah, sesampai nye di traffict light sekolah kinrara tu, aku ternampak asap sepoi2 manja. Ingatkan asap tu dari dalam kete pasal aku bukak air cond kuat tak ingat dunia. Konon2 ilusi optik la malam2 bleh nampak asap bile terpancar cahaya. Ceh.

Rupa2nya kereta yang berasap. Ampeh. Nasib agak baik kerana aku tetibe rasa nak tapau nasik budak2 tu jual tepi jalan. Sekali tengok lorr kereta saya kah yang berasap. Eh silap. Kereta emak sayakah yang berasap? Jawapannya ya. Siap mcm ade bunyi lagi wap2 air keluar. Effect tak mau kalah ye.

Aku pun mntk tolong budak2 jual nasik tu tlg tengokkan. Oh, kering sudah. Budak2 tu mcm nak ejek2 aku la konon pakai kete sedap2 air pun x tau isi. Eh helo kanak2, akak ni tau mcm2 pasal kete ok, bukan hanya tau merempit. Rempit bukan sebarang rempit. Akak dah rempit macam2 jenis kereta ok. Eh apsal berakak2 ni. Bajet tua pulak. Air kete tu baru je isi. Tetibe dah nak kering. WTH!

Sekali tengok, wah, radiator hose bocor sudah...So budak tu tlg isi air smpai penuh pastu aku rasa dia gi balut tempat bocor tu skit. Aku tak tengok sbb masa tu aku dh tau, memang puncanye adalah hose yg bocor, so aku bukan bleh buat ape pon, jadinye aku duk busy pilih lauk yg budak2 tu jual.

Dengan penuh risiko drive la gamble gile, mase tu dah pkl 9 kot, aku gi cari bengkel kat equine. Bwk slow gile smpai aku rasa nak tertido je dengan teknik pemanduan sendiri. Nasib baik laa cina2 ni memang gila bisnes, malam2 pun tak tutup bengkel. Terus masuk bengkel, kene pow RM65 tuka hose sekali clip skali labour charge. Huhuh, terpakse pecahkan duit RM50 not baru tu. Haha, jakun kan dpt not 50 yang baru, rasa sayang nak gune, bongok gile. Kire setel jela. AKu malas dah nak bargain sebab aku penat gile babssssssssss. 65 pun 65 la. Sebab memula aku ni dalam minda duk set spare part honda mahal kot. Wah, sekali dah angguk setuju tu baru terpikir ape kejadahnye kaitan brand kereta dengan hose radiator. Janji kete aku setel sudahla. Malas pk la kene pow2 ni. Malam2 memang susah cari bengkel. Alasan bela diri sendiri.

Inilah rutin hidup saya hari ini. Terpaksa pulang lambat sebab setelkan keje yg aku tak suka dan kereta rosak akhirnya. Pagi2 buta tadi pun aku rasa mcm aku ada langgar divider je hahaha. Tadi check nampak mcm ade calar sikit kat bumper. Harap2 tu calar lama. Kalau calar sebab aku sekalipun aku nak mak aku buat pilihan bila aku confess nanti, sayang aku lebih or sayang kereta lebih? Memang malang sungguh hari ini. Ibuku, sekiranya aku diberi wang yang banyak, akan ku belikan Nisan Murano baru buatmu. Baru punye, takmau recond2. Hahah. Beranganlah sampai mati.

Sekian bye.

10 comments:

  1. suka gak murano tu...huhu dapat tumpang pun jadik la. nak beli tak mampu eden..

    ReplyDelete
  2. tak mampu gak, kak izyan. sebab tu la ckp berangan sampai mati hahahha.

    ReplyDelete
  3. waah ko bawak keta mak ko = honda ke?
    waaahhh

    ReplyDelete
  4. dd dudu,
    moto honda cup yg zaman dulu2 tu. kui2.

    tuka kete nak? ko pakai getz sy. sy nak kete kecik lagi.

    ReplyDelete
  5. owh duit baru da kuar ek?

    hahah bukannye nak simpati ngan nasib malang ko.. duit baru lebih interesting.. hahah

    ReplyDelete
  6. aiyaaa~ aku pon jakun tgk note 50 yg baru
    ;D

    ReplyDelete
  7. kenapa tiada siapa yg simpati terhadap nasib aku, cuma excited dengan note 50???
    aku ade 20 keping tak kecoh pun..

    :( sedih sgt2. ini ke kawan? wakakakaka.

    ReplyDelete
  8. sy lak lebih teruja dengan honda ko ;p

    oh oh rase bersalah sudaaa~~
    ;p

    nak tukar nak tukar, nah amiklaaa adik kelisa ku ;p

    (balik ni terus adik kelisa x nak start enjin, majuk)

    ReplyDelete
  9. dudu,
    nape ko teruja dengan honda buruk tu? brand honda doesnt mean mahal or besar or ape2 la. tak bermakna apa2 kalau radiator hose bocor. wuwuuwuw T___T

    ReplyDelete
  10. baiklah

    saye kembali ke pngkal jalan
    wuwuwu

    ReplyDelete