Wednesday, September 17, 2008

tatkala org lain tido, kami memulakan langkah ke tmpt keje.ape kesss???

hari ni aku dgn penuh smangat, tido doploh menet je pas sahur.pastu 7.45 aku dh grak g keje.kire awl la tu kan.aku dh speed2 dh takut jam kat tefik light umah aku.pastu sampai2 je, tersenyum girang aku sbb trafik very2 the fasttttt moving kat situ.maka hepi la aku, sbb x yah susah payah aku pektis skil cilok harian.duk girang2 tu tetibe aku tertanye2 apsaaal ek arini x jam.skali aku tringat upenye kmpeni len mane ade kje.kmpeni aku jek keje.DEMMMMMMMMMM!!cessssssstt..otometik perasaan girang bertukar emo.apsal aku kene keje hari nuzul quran ni????jgnla aku buat2 lupe, bahawa aku kan keje kat syarikat alkafirun XXX.maka, adekah mereke peduli cuti2 org Islam?dhla gaji x naik2.ceh.boifren aku selambe je anta surat kat MD mntak naik gaji ngan transpot elaun.tak sampai sehari bos reply mail siap tepuk2 bahu boipren aku lagik ckp dh reply mail,nnt sy review.kalo die tanak bg naik gaji, pastilaa beliau akan ckp NO direct kan?bulan depan ade org kene pow.hik.apekah?sangat mesre dgn pekeje beliau aku??oh tidak...dahla keje bulan pose start kul 8 smpai 5.kan ke bagus kalo ikut hi comm maldives sepeti kate boipren aku.beliau nye client di sana.bulan pose, kedutaan maldives tu start keje kul 10.30, abis kul 3.30.owh sungguh syurga kan?

aku tau la due tige menjak ni aku asyik kutuk kmpeni aku je.aku pon pnah dgr dr fazilah kamsah ckp, x bek kite buruk2kan tmpt kite cr rejjeki.tp nak wat cmne.takkan aku nak bg puji2an menggunung tanpa sebab yg munasabah.kalo aku kutuk tu, banyak sesangat3 la sbb2 die.munasabah belaka.tak gitu opismet aku?sile sokong.kene buat poll sebijik nih,tanye pndpt korg.heh!

ok, aku nk g smayang.dh lewat.bai.

6 comments:

  1. yup2..aku sokong..huhu...dorang tak peka langsung tradisi n budaya rakyat malaysia...aku pon ade training cm ko.tp aku nye training start 9.30am.dan dgn bangganye tadi..trainer kitorang ckp da le dismiss after 3.30pm...heaven sungguh..

    ReplyDelete
  2. maka?ko nak ckp ksian kat aku secara tersirat la ek sbb aku kene keje time nuzul quran, trng start kul 8 smpai 5 ek?cis..

    kesian kite..

    ReplyDelete
  3. Hehehe btul tuh...Ntah la smpai ble gaji kt xnaek2...kompeni laen da keje setahun sure naek gaji...satyam haih xtau la...jom keje DELL..gaji rm2500 tuh..elaun rm5oo..erm masyuk :)

    ReplyDelete
  4. yg pntg bg basic tggi la wey.2500 tu kire fresh grad rate skrg tau.kite bukan fresh dh..tu pun dikire rndh.dh tu dell ade ksg ke?jom pas bond kite pakat2 ugut anta resign letter.br menggelabah dorg nak cover blk associates, kalo x kene mnjawab ah ngan gomen.sape suh pndai2 wat kntrak ngan gomen.tu je satu2nye care nak aja kmpeni selenge ni.belagak je lebih, kebajikan pekerje bkan nak jage.

    ReplyDelete
  5. anonymous,
    oo, ko keje mane, satyam ek?teruk ke cmpany tu?aku x keje situ.kmpeni aku XXX, sangat le teruk.sucks!!

    ReplyDelete
  6. aku rasa aku pon nk cabut gak pas abih bond..
    dh aa kite sume xde bonus..increment pon ciput..
    mari la kiter beramai2...
    comp. kite pon cam nk bankrup jer..

    p/s: jom cikpest, kiter beniaga karipap ngan nasi lemak kat sk nak?

    ReplyDelete