Tuesday, September 23, 2008

entry utk budak skolah aku.

pnah x korg buli org mase skolah2 dulu?aku mstila x penah.tp budak2 kecik tu buli diri sndiri dengan mengabdikan diri kat aku.

mase aku form 5 dulu, ade la sorg budak form 1 ni mcm nak mengampu2 senior la kunun2.kekdahnye, beliau sanggup la buat aper saje utk kebahagiaan senior.ktorg ape lagi.sonok la.tp aku x buat jht pon, aku wat hal aku sundiri saje..budak ini name beliau ayuni afatin(mmg name sebenar pon).hari2 dtg kat tmpt aku mntk nak tlg iron segala baju skolah aku.bygkan la mak aku dlu mmg manjekan aku.mase duk ostel start form 1 smpai form 5, aku ade lbh 5 psg baju sklah kot.hari2 baju unique, x pnah ulang pakai hokey..cewah.satu pun x pnah basuh sndiri.ujung mggu mak aku dtg collect baju2 aku.pastu exchange.kire mak aku bwk 1 beg penuh pakaian bersih utk sminggu, aku lak bagi mak aku 1 beg penuh pakaian x basuh lagi.so tetiap ari aku akan pakai baju skolah yg lain2, dan budak ayuni ni yg tlg iron.aku x pnah suruh pun, die rela2 hati je dtg menyerah diri nak ironkan.baik ko.smpai 1 tahap, aku ken ciken pox.manusie pertama berjangkit ngan aku adelah budak ni sbb die la yg sediakan baju skolah aku pagi2.pdhal aku xde la mesra alam sgt ngan die.sungguh kesian.dh la budak ni die ingat die naik jerawat batu pastu gi picit2.hambik ko, dh ko picit, air bise tu lagi laa cepat merebak abis esok 1 badan kene.tak pasal2 aku ngn budak ni dpt cuti 2 minggu.seksaaaa beb.seluruh badan aku kene ciken pox.dlm tekak, dlm telinge, bdn, muke, kulit kepale toksah ckp la, bersepah,heh smpai tmpat2 private n confidential pun ade.aduuuyaiii.

kembali kpd budak ayuni.budak ni mmg suke kwn ngan senior2.die budak lmpat kelas.yg dulu2 kan ade exam PTS ape tah.dr darjah 3 lompat trus dajah 5.kire pndai la kot budak ni.aku x pnah amek tau la pasal kebijaksanaan die.tp aku tau aku pndai.hehe.getik.disebabkan die suke ngedeng2 kat senior, ktorg slalu gak main2kan die.yg aku ingat smpai arini, ms die dh tido tu, ktorg saje wat kecoh2 g kejut die suh bangun, dh lewat.budak ni hari2 bangun awl.berdisiplin sgt apehal tah?ktorg pon blakon jugak la siap amek baldi ngan towel nk g mandi.skali budak tuh pecaye pastu ngah mamai2 tu die turun katil, cuak gi amek baldi ngan towel terus g toilet nak mandi.aku x sure lak die smpat mandi ke x.tapi pastu die masuk dorm blk, tgk2 ktorg ready nk tido.aku rs dlm hati die dh sumpah seranah kot tp bile ingat2 balik kasta die ngan ktorg byk beza, yakni form 1 ngan form 5 then aku rs die x jadi nk marah.hehe.maaf ye adik dorm.saje je nak eratkan silaturrahim.rilek la dik.baru la budak hostel namenye.

aku just nak nasihatkan mana2 budak hostel yg terbace blog ni, harap korg jadiklah budak nakal mase kat ostel.baru byk kenangan korg.nnt kalo korg asyik follow the rules je, dh tua2 korg xde kisah langsung nak dikenang.balik2, mase kat ostel dulu, saya bangun pukul 5.pastu sy g surau solat subuh.pukul 7 ade assembly.pastu masuk kelas.pkl 3 prep ptg.pkl 5 riadhah.mlm prep lagi.see???sangat hambar la hidup korg.aku mmg tujukan kata2 ni kat sape2 yg mkn cili la yg same skolah ngan aku.

tapi, kwn aku lagi nakal.ade sorg prefect yg die btul2 menyampah.kalo x silap aku, die pegi curi atau sorok atau buang kot smue slua dalam minah tu.aku x tau la ape minah tu pakai kat belah dlm utk hari2 mendatang.keji gile.tp si mangse dh meninggal dh sakit ape tah.ksian die.

pastu ade gak kisah kantoi ngan prefect sbb main smack down mase tgh inspection.tah pape prefect.biar jela diorg nak main smackdown2 nih.kat tv3 ade gusti takpe pulak.sndiri nak main. x bagi.ceh.salah sorg ahli gusti wannabe ni dh kawin ade anak sorg dh pon.dh jadik doctor dh.so what?ko ingat budak nakal, end up hidup x berjaye ke?

mase ktorg form 1, ade jgk budak2 form 4 nyakat budak2 form 1.ade la budak kelas aku, (mmg bukan aku tau),kene sakat kat sorg akak.mmg ktorg kalo kene pun kat akak2 je, sbb ktorg skolah pompuan.bosan gile takde budak laki.akak tu ckp..eh, akak tgk td slua dlm awk ade 3 lubang.die siap ckp kuat2 bg org dgr, pastu budak tu cuak2 la.sbenanye die malu kot2 betul slua dlm die berlubang 3, pastu sumorg dh tau lak tu, siap kene gelak lagi..tp budak form 1 kan, manela nak matang pon.sbb tu pon, dh nangis.pdhal mmg la ade 3 lubang, 2 lubang nak masukkan kaki, lagi 1 lubang nak masukkan pinggang.tah pape betul kwn aku tu gi nangis malu2 lak.pdhal smue slua dlm ade 3 lubang.ko je sedih sbb org wat gosip slua dlm ko berlubang 3.

ape daa budak skolah aku suke nyakat bab2 slua dalam.amendeee la korg.tp smue tu bile ingat mmg best.aku sayang skolah aku.walopon mase aku kat sane dulu, aku slalu rs terpenjara la sbb rules yg tah pape.in the end aku mengakui hakikat, aku syg skolah aku.wah, selama2nya SCIPP rules dlm hatiku.tmbah2 lak ktorg first batch.merasa smue bende baru harte bende skolah.pastu belagak gile la ktorg sbb ktorg pioneer.apesal?korg dengki??dulu2 batch aku, 9802 org x suke sbb kunun ktorg belagak pastu prasan best sbb ktorg pioneer.dh hakikat, nak wat cemane?ape2 pon, mmg ktorg rs belagak la jdk pioneer.x ramai tau org dpt peluang jadik pioneer.sape ingat lagu skolah sile bg kat aku sbb aku lupe.tihtih:P lg satu yg best budak2 skul aku ni suke tido lam kelas.smue nampak cam bodoh2 je.pdhal bile pekse pmr ke spm, dpt byk A pulak.

nih cikgu2 aku syg.Pn shamshiayati aka PK HEM.smpai skarang die baik ngan aku.die ingat aku lg, ade la time2 tertentu die akan sms.aku lak jadik malu sbb cikgu yg ingt anak murid.terbalik.lg sorg cikgu shidah, cikgu fizik aku.die pnah kem salam maut kat aku sbb aku byk hari pnteng kelas die.ntahla, ramai budak anti die tp aku syg kat die.mungkin sbb die ade banyak baju yg lawa kot.ape kaitan?

kwn2 lak, kalo lam kelas mase 5K, yg gile2 aku pasti ingat.lipas_mereng aka iznee, ko mmg mereng.tp last2 ko jadik doctor kan?cik bit ktue kelas aku, dan ketua jemaah tido lam klas time sejarah, ain z, asst headgirl aku, tp die slalu wat aksi2 konon2 die x skema.haha.pdhal, ain..ko mmg skema sejak2 ko jadik prefect.pastu manusia paling berpengaruh adelah ku sharnina aka mokku yg paling best 1 abad, yg gile nak mampos pale otak ko.aku syg ko tau.kitekan suke tido peluk2 mase kat matrik.sangat lesbo stetment ni.lg sorg i lev, sally, si ali and davidson.pun manusia 'gile' jugak.sally, i lebiu.

p/s: to kak izyan, if u read this, so sorry coz kutuk2 prefect.hehe.
nih coaster skul aku.tgk tuh kat situ ade logo skul aku.kelaka lak aku rase.punye la ms nak design ni pengetua2 sluruh mesia dtg skul aku nk bincang bg pndpt design logo, vision, motto segala.last2 design die cmnih.kaler peach lak tu.bentuk bulat.x pnah aku tgk logo skolah cmni.mcm kepale doremon.ms aku kat sane, bas ni xde lagik.dan2 je ktorg abis skolah, dpt bas baru.dulu ktorg survive ngan bas free je tau.seb baik anak tokey bas mutiara tu skolah kat sini.free2 bapak die kasik hadiah bas sbijik.kaya gile.


aku rs ni hari sabtu kot.hari outing sbb ade budak2 pakai bj outing.menjadi seorg pioneer, ktorg dh pnah rase 3 jenis design baju outing.ade kale ijau, purple ngan peach.aku benci peach.ni kale rasmi skulah aku.tangki air atas besa tu budak2 ni kate berantu.ntahla.tp betul, skolah tu ade antu.adik aku yg skolah situ skang pnah 2,3x kene tenung kat langsuir ms die nak tido..ksian budak tu trus menggigil.




nih kolam sperma.dlm tu bukan ade sperma pon.tapi sape laa tukang design, pegi wat kolam ni betul2 mcm bentuk sperm.ni sape lak tukang kebun bertugas ni, x tuka air plak.

pnjng entry aku.wah, rinddddddddduuuuuuuuuu kat skolah.alumni commitee sile buat xtvt sket.eh2 aku kan wakil batch aku, hik.tp kene tunggu arahan org atas la bru tau nak wat xtvt ape.

9 comments:

  1. incik lisa..
    wpon aku imam tdo jemaah..
    tp aku masih tau bila masanya utk aku bgun ckp time kasih cikgu..
    hahhahaa
    aku pon tatau bagaimana hebatnya aku..
    baca doa belajar..tp aku blajar d alam mimpi..bangun je on tym nk oyak time kasih..

    1 more thing..aku pom saye kak dah mat 2..dia jah panda ajar aku fizik..org lain tatau mehhh..

    winduuu sama itu skool..jom kita buat reunion....mari la mari...

    ReplyDelete
  2. mari2 kite wat reunion!!aku mau..sangat mau.ah rindu ah ah ah.aku nk g beraye umah cikdah mat dotnet laa..rindu die tau.mulut laser namamphoss.tp i loikeeee~

    ReplyDelete
  3. haha`..
    lawak giler..
    naye je budak ayuni afatin tu, name sbnr, hehe`..
    rindu jgk skola nehs..
    tp,tlampau nakal, segan pon ade nk balik sane, hehe`..

    ReplyDelete
  4. bola, ko ade kisah ngeri ke dulu ek kat skul tu?mcm ade je, kisah kntroversi kot.ko jgn kcik ati.kan dh ckp td, smue budak dinasihatkan nakal mase skolah, br sonok cite kat anak cucuk seksok..kan kan?

    ReplyDelete
  5. April 2001

    seronok dapat ziarah sekolah tu! hehe... igt sampai sekarang xleh lupa.

    terima kasih kpd mereka2 yg beri gud memories when i was around...

    btw, #smspp dah long gone la kan? rindu situ juga...

    ReplyDelete
  6. *apa yang dicari?*
    owh, scippian jugak ye.
    rindu skul kan?byk mengajar erti kehidupan dan kenakalan.:P

    ReplyDelete
  7. suar dalam laki slalu ada 4 lubang..
    believe it or not..

    ReplyDelete
  8. anonymous,
    lagi satu lubang katne?ade gambar tak??bg link meh aku buat discovery khas utk entry baru.

    ReplyDelete
  9. owh..baru bace entry ini.

    ok2..dimaafkan. Prefect a.k.a pengawas mmg dilahirkan utk dikutuk/dikata smp bile2 kot..ahaha. Sib baik korg ditakdirkan tak dok dkt2 area umah cik izyan ni...mahupun bkeje di bangunan yg sama ni. Kalo tak ari2 la ngadap muke korg kan..huhuh.

    yap...skola tu byk gak memory..ajar erti hidup.

    p/s: plg tak suke skola pompuan dulu...aleh2 dpt skola ni laks...suram sket hidop mule2 tu =D

    ReplyDelete