Monday, September 22, 2008

entry buat Mahmud

hari ini aku gembira kerana Mahmud(bukan nama sebenar), Prog Manager ktorg tidak hadir.maka, aku telah mensetkan communicator status aku kepada, "dia tiada.kami gembira."

tetibe mase nak balik, Prog Manager lagi satu yg bernama samaran Lindsay yang berbangsa filipino tetapi rupa paras beliau sangat jauh bezanya dengan Cristine Hermosa apatah lagi Jerico Rosales yang berjantina lelaki,telah saje2 membace status communicator aku dlm list beliau.dengan lidah yg keras ala2 filipinoooo beliau telah membaca dengan kuat status aku.pastu beliau bertanya kepada 2 org rakan aku merangkap sub-circle mate aku apekah maksud "dia tiada, kami gembira" di dalam bahasa inggeriishhh.

kami semua hanya bergelak2 kerana x sampai ati nk bgtau maksud sebenar tetapii akhirnya reen telah membocorkan rahsia bahawe status aku membawa maksud, ktorg gmbira kerana Mahmud tak datang hari ini.tapi aneh, Lindsay gelak seolah2 bersetuju.

Untuk rekod pembaca, Mahmud adalah seorang yg sangat badan sibuk(read:busy body) kerana setiap pergerakan kami diperhatikan oleh anak mata beliau di sebalik cermin mata yg tidaklah kami ketahui berapakah powernya.Beliau sungguh mempraktikkan job description beliau sebagai PM dengan mengambik tahu segala tindak tanduk kami.gerak g toilet pun sibuk nak tau.dasar stalker betul.haih.

so, oleh sbb beliau x datang, aku secara peribadi berasa sangat terharu dan girang.waktu hari ini berjalan sgt pantas.tup2 dh pukol 5.langsung xde stress.aku hrp esok beliau x dtg lagi tp itu adelah mustahil.tapi, manela tau kot2 die tertelan julap ke lalu terberak2 pastu x larat dtg keje.gumbira la aku.wink*aku tau, sumorg akan gembira tanpa beliau.aku dpt rasekan, Lindsay jua berasa gembira.skrng aku rs mcm sgt malas nak pegi keje esok kerana beliau.tapi tiap2 hari pon aku mempunyai perasaan yg sama iaitu malas pegi kerja.namun aku mempunyai semangat yang sangat berkobar2 utk mendapat gaji awal, bersama2 duit transpot elaun sebanyak 900 dan juga bonus 10 bulan gaji.aku tau, ianya khayalan semata2.

oklah sekarang abdomen aku terasa sangat penuh akibat makan byk mase berbuka.namun aku ttp berharap, walaupun aku mengamalkan cara hidup yg tak sihat, harapan aku masih menebal utk kurang lagi 3 kilo.jadi, aku nak blah dulu.aku nak gi layan gossip pierre andre kene tipu kat maya darina dahlan hines.saje jeee aku nk type name pmpuan saiko ni.hehe.mane tau org google name die, kua plak blog aku.tumpang gelemer jap.sape tau kisah gosip ni, marilah bergosip.gossip girl.XOXO.okey, babai.

2 comments: