Wednesday, September 24, 2008

mimpi berdaraaaaaahhh..

kali ini tulis kale merah sbb entry berdarah.ceh.mlm td aku mimpi ngeri, peristiwa berdarah,siap bunuh2 lagi.ape tah mimpi cmtu.tersalah negara aku nih.ingat duk palestin ke ape.

memule mende alah nih muncul kat ruang angkasa.jet pejuang.tp sbelum muncul jet nih, ade 2 bijik helikopter terbang rendah je, atas skit dr bumbung umah aku.tetibe pastu dtg 2 bijik jet pejuang ni sambil jatuh2kan peluru berpandu.skali tgk byk sgt pluru jatuh, terus aku lari2 takut kene bom.sekelip mate jahanam kampung aku.

pastu smue dh kucar kacir.duk kalut2 tu aku nampak mak aku jek.aku pon tanye mak aku, mane family aku yg len?mak aku ckp, sume dh mninggal.tggl kite due je yg survive.mcm hebat aku nye nyawa susah nak tanggal.pastu kitorg pun berpeluk2an tanda sedih sumorg dh mninggal.time tu mmg sedih gile la.aku sangat menghayati saat kesedihan ni walaupun di dalam mimpi.

sepastuh, ktorg dpt maklumat ade lagi serangan pasni(hebat mimpi aku, siap dpt maklumat lagi tu)..so ktorg x tau nak g nyorok kat mane.skali aku ajak mak aku g panjat pokok yg sblum ni x pnah wujud pon kat2 area umah aku.then, ktorg pun panjatla pokok tu bersungguh2, nyorok kat celah2 daun.mmg tpat tindakan ktorg.peluru tak kene kat pokok tu.diorang baling2 bom kat kwsn umah je, pokok x kire.so ktorg idup lagi.

pastu last2, ade la tentera ntah dari mane la, israel la kot duk meronda nak bunuh pakai pedang sape2 yg idup lagi.pastu aku ngan mak aku x tau nak watpe dh.ktorg pon g la menyerah, aku la jadik tukang merayu,

mtk tlg la abg askar, smue ahli kuarge ktorg dh mninggal kene bom,,pelis laa..bagi ktorg hidup.pastu tetibe lak askar tu jadik syahdu ngan tangisan aku yg merayu2 tu..die pon lepaskan aku.die ckp, ok..nnt sy bgtau ketua sy,korg berdua sbenanye bukan rakyat malaysia, korg dua org ni pelancong dari china je.(sbb visi pasukan bersenjata dan berbom ni cume nak bunuh rakyat mesia je.negara lain x kire).apekahhhhh??merepek betul mimpi aku.dh la muke aku ngan mak aku mmg melayu habis, pastu leh die kate nak bg alasan, kitorg x akan kene bunuh sbb ktorg pelancong dr china.mate bulat cenggini china apenye.takde unsur sepet langsung.mengarut!


pstu ktorg pun terlepas la dr kene bunuh.ktorg dikumpulkan kat 1 khemah khas utk org2 bukan warganegara malaysia.habis.tu je mimpi aku.tp aku takut gak kot2 btul2 terjadi kene serang ke..walopon mimpi je.aku dpt rase kesedihan hilang smue ahli kuarge aku sbb kene bom, dan jugak perasaan takut sbb tak tau bile serangan seterusnye dan x pasti jugak aku idup smpai bile.lagi2 takot mak aku kene bunuh dulu.aku smpai sanggup smbung tido nak smbung mimpi tgk ending cmne.hasilnya adelah aku bgn kul 7.50.lmbt masuk keje iaitu 8.45.spatutnye kul 8.ala, kire halal jela 45 menet.heheh.

aku harap aku x mimpi merepek2 lagi pasni.esp bab2 idup mati yg melibatkan org aku syg mcm fmly aku ngan edy.urmm..sayang korg tau!STOP WAR!!WE WANT PEACE.

8 comments:

  1. salam ramadhan....ni mesti terlebih basuh kaki ni..hihihi

    ReplyDelete
  2. takut adee... sedey ade.. klako pun ade cket..senget2 mulut sy bace kuhik kuhik kuhik

    -kuri2 mu @ kuru2-

    ReplyDelete
  3. @in,
    salam ramadhan dan slamat 6 hari lagi nak hari raya.mimpi ngeri ni bukan terlebih basuh kaki, basuh ngan badan2 skali sbb mandi dulu sblum tdo.hihi.

    dd dudu,
    kakak kuri2ku awek keri2mu.
    ahh.bg saye x klaka langsung.mmg takut dan sedih.kalo boleh nk smbung tido lagi kalo x keje.kot2 la dlm mimpi tu sumorg x mati lagi, rupe2nye dorg nyorok bwh tanah ke, nak la hepy ending..cube ko byg kalo kene serang btul2 cmne?sy tanaaaaaaak.cukup dlm mimpi sudahhh.

    ReplyDelete
  4. nak comment ko nyer blog... bukan post.. =p

    Kalau ko tak letak kat YM tak tau la kewujudan blog ko neh...

    Neway pon... Cun siot banner blog ko.. baguih2....

    tu je.. peace (-_-)\/

    ReplyDelete
  5. ha ahh kiut laa banner lisa kuri2... lisa! saye ngumpat ko kat chatbox saye... hee ekceli baru wat chatbox tuh, pastu konon2 nak kasi ade isi, sy ngumpat ko kat sane pu~~

    ReplyDelete
  6. telurmasin,
    aku taruk link nak suh budak skul aku masok saje.takpe, aku mmg low profile a.k.a berprofil rendah.

    dd dudu,
    owh kiut ye banner saye?biasa la banner yg diilhamkan dengan penuh rase chinte.kuhkuh.muntah ijau.ko nih, ngumpat lak.apehal tal.cis!japg saye g jenguk.

    ReplyDelete
  7. dari jauh dilihat, dibaca dan ditatap...

    ber'blogging' juga dia ye? seronok baca entries. bab mimpi entah pape tu, tgh cramp kepala gak nie. start Ramadhan almost tiap2 mlm mimpi pelik2. smlm mimpi tak puasa sbb mkn sahur 8am.

    "siapalah budak ni komen blog aku?"

    hehe... siapa, siapa, siapa...

    tanya kak Izyan ;P

    Salam Lebaran, maaf Zahir Batin!

    ReplyDelete
  8. ahaa.. apa yang dicari,
    siapa?no clue.
    nntla tanye k izyan.ntahla, slalu mimpi merepek2.x tau apsal.

    ReplyDelete