Monday, August 11, 2008

terguris

saturday, august 9 2008
arini aku g wedding wan z, jiran opis sbelah..takde ape la yg nak cite sgt sbb aku g kejap je.macho x, sbb aku g wedding tu pkai sua jeans.tp seb baik aku kai bj yg ala2 sopan.huhu.malas la nak iron2 baju kurung, kebaye etc.sbb aku g jap je pon, stakat g mkn2 and jmpe pengantin.gmbar pon x snap.takpela tggu org share jek.tp wan nmpak sgt lain.mekap kot.ngan dh x pkai spek.

ermm pastu taim mkn, dpan mate incik edy sndiri die tlah melihat peristiwa kete die kene liwat sebanyak 1 kali je..bukan 8x mcm sorg tu..sbb bontot kete bertemu bontot kete oleh sebijik persona kale maroon..cepat ngaku..kete sape nih??sblum saye mendedahkan konspirasi utk memburukkan rupa paras kapten waja.pastu ade la kesan lekuk ngan calar.disbbkan menyampah tgk kesan degil itu, aku telah menyucuk2 nafsu amarahnye utk trus g bengkel.tp die x marah.die kool mcm xfresh.fm kami x hangat beb, kami kool.

maka, bertolak la kami dr bangi itu ke rumah saye untuk mengambil kereta saye pula, kerana..kapten waja terpakse dimasukkan ke bengkel.so kene la gi 2 kete.pas itu, gerak la ktorg ni g shah alam.sbb die kate, kat sane murah.die ni mmg, smue bende pon..shah alam..shah alam..shah alam..tp ya benar, kat sane mmg murah.plak tu gerak 2 kete..tp sorg amek jln tol puchong, sorg lagi lak amek jln kesas.x romantik tul 2 bijik kete ni jln asing².

sesampainye di sana, apek bengkel telah memeriksa, dan laporan bengkel menunjukkan ade kesan liwat ke atas waja itu.sepastuu..tggl je kete tu kat ctu..dah nego² tu dpt la satus lapan puloh nak cat sume skali.sbb sblum ni pon pnah jek kete tu dh calar² kene sondol, senggol-senggolan cubit-cubitan kat lori la..langgar kat viva la..biase la tu bile parking adeee je kete lalu sipi2 pastu mencabul kehormatan beliau.maklumlah beliau kan kacak.nak banding ngan kete aku,mstila beliau lg kacak.kete aku dh la kulit itam, pendek lak tu.sempit.rim sukan pon bese jek gune yg stendet kdai bg mase beli.

sbenanye ade gak 1 part aku yg menjadi punce kecalaran kapten waja.heheeee..bese ah parking lot umah aku tu mmg la susah nk msk.aku usha gak smue kete kat situ yg parking dkat2 tiang sume ade tande calar kale merah.terbukti la mmg salah tiang tersebut.time hak penjagaan waja tu kat aku, ade laa skali tu tereksiden lak ngan tiang merah tersebut.ampun yee...tp takpee..pasni kan die akan menjadi kacak mcm mule² beli dolu².lgpon usia beliau dh 3 taun.kalo beliau sebenarnye adalah seekor anak lembu, skrg dh besar, silap ari bulan kene smelih wat korban.

satus lapan puloh hengget ok la tu utk ketuk and cat balik bumper dpan and blakang.sebbaik mase g wedding tu x g ngan kete aku.tp ksian beliau kerana telah menjadi mangse.tp x pe la kan syg, kapten waja kan dh mmg ade calar².alang2 tu kite g la repair smue okeh.
eh² tibe-tibe aku dh tatau nk ckp ape.

ok la.tu je.kesian.eh, sekian.

7 comments:

  1. "satus lapan puloh hengget ok la tu utk ketuk and cat balik bumper dpan and blakang"

    aku rasa..mmg dh sgt murah tuh.. :P

    ReplyDelete
  2. ye..mmg sgt murah lor..kalo kemek sikit2 kat bucu kete aku rase die caj rm30-50 je..

    ReplyDelete
  3. cik liesa,pasal hsdpa ko mtk tu kn,aku x bape paham sgt la psal usb tu,tp aku tgk2 kt intenet,bendalah tu mcm kne daftar gtu ha,aishh xpaham aku,mklmla aku ni rabun it skit,haha!

    ReplyDelete
  4. kete aku calar wei..kedai mn mu wat tuh?

    ReplyDelete
  5. peaknee,
    alaa..bende alah tu usb device utk letak simcard pastu leh la gune 3g access utk internet.kat cni mahal lor 1 device plg murh 500.sane msti murah kan?

    aghoo,
    kat shah alam.kwsn seri muda.situ byk gile bengkel.

    ReplyDelete
  6. aku da check cik liesa,mmg kat nihon ni die x jual cmtu je,kne daftar ngan syrkt tel kat sni:(
    tp 500 mcm da mrh kot,sbb kalau kt sni daftar tu dalam 600lbh da...

    ReplyDelete