Tuesday, August 5, 2008

meh nak tulis blog baru

ohooo hoiii(ala2 m daud kilau, cek mek molek).herm ntah ape tah aku nak berblogging lak.style zmn skrg kot.ngahahah.pdhal aku dh ade blog lame dh.blogdrive la, fster blog la.ampeh smue wat pekasam.takpe ahh..mlm ni kejung lak aku kebosanan sbb x ngantok2 lg.encik edy lak tido awal.uhhh maka kesepian la aku mlm ni.

pe cite?ok, cite nye psl aku nk lompat parti. eh silap, nak lompat keje.sbb?bosan.kenape bosan?takde keje.so, ko dtg keje ko wtpe?rahsie.hari2 aku dtg tggu info PM n RM nak suh aku bergegas ke bilik trng utk trng JD Edward lak.Edward tu sape?edward tu sbenanye mak tiri belah bapak sedare makcik mery lam cite sindarela.(p/s:aku peminat tegar makcik mery hokey)..erm JD Edward tu ape?xde keje aku nk bg definition.sile wiki or google sndiri, bleh?kenape aku nk lompat?ye la td dh jwb, sbb bosan.lg 1 sbb aku dh knpius dgn status aku.aku ni software engineer,tp nak kene develop ape ni?jap2 aku kene trng DBA, jap2 oracle core,forms la, reports la.pastu si badan sibuk PM tu(read:busybody)sejak aku masuk JDE ni lak, dinasihatkan agar aku melupakan terus smue trng2 lame aku.nasihat yg membawa kepada jalan buntu ke ape ni?sbb?die kate, sbb jde ni cmpletely different ngan ape aku pnah blaja dulu2.so what?kalo org dh aja ko english, ko kene lupekan terus ke cmne BM?kalo org ajar ko math, adekah ko kene lupekan biology kerana kedua2nya sangat berbeza?owh sadis lak aku ngan nasihat berunsur puaka dr beliau.

lg 1 sbb aku nk lompat keje, sbb..lately email aku telah diflushkan dgn offer2 dr sap, kunun sbb aku ade cert.tp aku dah lupe la bahiya..smue itu telah aku tggalkan sejak setahun nan lalu.jadi, bagaimana?bleh la gak dikatakan aku ini telah terpengaruh ngan offer lumayan dr mereka iaitu:EPF 16%,transport allowances,interest home loan subsidi, financial assistance to further study,outpatient n inpatient medical claim for employee n family.amacam?orait x compare ngan kmpeni aku yg sedia maklum sgt stingy?maka, aku berkire2 utk lompat si katak lompat berkuatkuasa sehari selepas date bond aku abis..tp aku x apply la keje tu..tggu saje la offer2 yg lain apabila masanya semakin hampir.semoga aku berjaya wat the best decision utk diri aku sndiri.

p/s1:rindu la kat en edy.pdhal slalu jmpe.hihik..getikss nye aku.
p/s2:sile jgn komplen psl layout sbb aku br je create blog baru ni.so aku x pk lagi nak wat chantek2..dan aku mmg nk bg simple je sbb aku nk bace sorg2.kihkih.

4 comments:

  1. oo...hoooooi...hoi!
    wah...cik lisa udah ade blog...

    p/s:byk betul idea ko menulis kan

    ReplyDelete
  2. lorh.aku kan dh gtau aku pnah ade 2 blog yg dh wat pekasam dulu.siyes doh x ingat password.xpe ah bkn ade mende pon.

    ReplyDelete
  3. I miss u too my dear..Muuahhhssss

    Regards

    En.Eddy

    ReplyDelete
  4. eh eh encik edy.saye rindu awak la.mari kite bercinte

    ReplyDelete