Thursday, August 7, 2008

"mak rasa..there must be something goes wrong somewhere.."-Makcik Mery

makcik MERY.sape makcik mery?sape layan cite sindarela mesti tau punyeee.die ngan anak die je pun yg best lam cite tu. yang lain cam bajet best jek.aku kalo bleh nak join MFC..bukan mawi fc..x main ah mawi botak kaki temberang berjambang..sori peminat mawi.. tapi...taraaa.. MERY FC.wah...!sbb makcik mery ni lawak die power root giler.saya menang moto, tima kasih pawarut.aku tgk cite tu pon sbb nak tgk mkcik mery ngan faizul anak die je.sangat secocok mereka digandingkan. dengan kehadiran makcik mery ke persada seni, mmg tergugat abis ah insan-insan ini ,calon-calonnye:
-wan maimunah
-mak jah sembilu

-fauziah nawi
-maimon talib

-rosnah mat aris
-ruminah sidek

-rosnah johari

-azean irdawaty

-sheila mambo

-khatijah tan

-kartina aziz

uih ramai gak geng2 artis tua aku tau name ek.hampir smue..kate x minat cite mlayu tapi tau lak..kantoi. syabas betti.(eh, tp ade la sorg kakak senior aku kat u dulu lg hebat, die tau sorg plakon lelaki veteran spektra ngan kisah benar tu-jaafar sabikon.hebat!dan2 mggu lpas tu aku terjumpe pakcik jaafar sabikon kat pasar malam)..kembali kepada topik kita-makcik mery die blakon natural abis..selamba die je nak ckp ape..tp smue yg klua dr mulut die tu mcm klako abis la..tgk muke die pon dh nak gelak.kiut gile.muke ala2 mcm takde gigi.mcm muke tuan umah mr bean dlm mr bean katun tu ade gak skit2.pdhal gigi die superb..tersusun caaaantek.sungguh membuatku tertarik.menghilang segala prasangkaa..aku syak itu gigi palsu.mcm muke tuan umah mr bean dlm mr bean katun tu ade gak skit2.hehehh..

ape ek makcik mery ni wat mase die mude2 dulu?mungkinkah die penyanyi
kat majlis org kawin, pasal die ni kan terer bab2 karaoke..sume lagu tau.. apsal lambat sgt die jadik pelakon ni.x puas ati tul aku.kalo x mesti ABPH die dh menang byk award utk artis komedi terbaik...time kaseey ah makcik mery sbb menghiburkan ati sumorg.bese xde la aku nak layan makcik2 blakon,lagi2 makjah sembilu(nenek aku ar suke gile tgk sembilu.mase tayang kat tv9 dh tengok, ulangan kat tv3 pon tgk ag..seb baik sembilu x maen kat astro..kalo x mmg asyik duk ulang sembilu jelaa..tensi tul aku)..pasni aku nekad nak tgk cite makcik mery blakon..tajuk die, abang!mak panggil balik!.yeeezza cite ni ade kat tiub-u.

aku amat berbesar hati dan berbudi pekerti,adik manisss kalo ade mane2 produser nak wat filem amek makcik mery jdk plakon utama..mesti laku punye.wat la tajuk mery go round ke..mery had a little lamb ke, mery the movie ke,mery dan biskut merynye ke
x kisah ah janji makcik mery blakon and tajuk kene ade name mery.baru la eksklusif..ms tu fasha sandha mesti gaduh ngan makcik mery sbb byk kerabat diraja nak kat makcik mery.hakhakhakss >.<>

kata2 hikmat dari makcik mery yg aku simpan dlm hati, mase tu die nak mintak tolong..die pon jerit..'tolong...tolong-menolong..' hikhik..kreati
p la makcik ni..ayat simple tp memberi kesan kat aku utk gelak.mane ade org saat2 cemas nak ckp 'tolong..tolong-menolong..'.sape2 minat gak kat makcik mery leh share kisah makcik mery ngan aku..kalo die masuk AF7..aku afundi makcik mery.
sekian, tribute to makcik mery.panjang kan?makcik,makcik kene bg kredit kat saye sbb tlg promo makcik.bg komisen duit blakon pon ok gak ;)

6 comments:

  1. hahahahaha lawak duh,blhlak ko bt en3 psal makcik mery ni,xle blah duh lawak die!

    ReplyDelete
  2. lor walopon ko duk jepun..ko msti layan cite kat youtube nih.aku mmg fanatik makcik mery k.sanggup aku wat entry sal die..kiut kan die

    ReplyDelete
  3. hah..tu lar. Takley terime btol buat en3 ini. Takpe la..janji cik pestisid ni hepi =D

    ReplyDelete
  4. cikpest..
    aku beriya bukak youtube cr makcik mery nih.
    mmg pelik tp benar la ko nih..org bese tgk cite mesti adore hero/heroin...tp ko minat mak tiri heroin plak..hahaha...
    tp mmg makcik mery nih klaka pon..

    ReplyDelete
  5. makcik mery ni bekas pelakon hollywood kalo nk tau..
    nama die kat sana anne marry..

    ReplyDelete
  6. anne marry?kakakaka..amende laa ko.eh ade 1 cite tu..die ingat die ckp ngan anak die..upenye die ckp ngan cermin yg ade muke anak die sbb teramat rabun.skang sile la pecaye aku tlah membuat entry khas utk makcik mery tercinte.

    ReplyDelete